ده هزار نفر در لیست توسعه‌دهندگان دستبند Razer Nabu ثبت نام کردند

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
Razer اعلام کرده است که بیش از 10 هزار توسعه‌دهنده به منظور تولید اپلیکیشن برای دستبند جدید این شرکت که ماه پیش در CES معرفی شد، ثبت نام نموده‌اند. جالب است بدانید که این تعداد تنها مربوط به بیست و چهار ساعت ابتدایی ثبت‌نام توسعه‌دهندگان است.
تبلیغات

 در نگاه اول، ممکن است این مساله موضوع خاصی نباشد و شبیه به آنگونه خبرهایی به نظر رسد که کمپانی‌ها برای نگاه داشتن خود در رسانه‌ها سعی در اطلاع رسانی آن دارند؛ اما اگر کمی سعی در دقیق شدن در جزئیات داشته باشیم، آمار ثبت‌نام توسعه‌دهندگان دستبند Nabu شرکت Razer اطلاعات جالبی در خصوص نحوه تفکر توسعه‌دهندگان در حوزه‌ی ابزارهای پوشیدنی به دست می‌دهد.

این مساله را در نظر داشته باشید که Razer شباهتی به کمپانی‌های بزرگی نظیر گوگل، ساسونگ، سونی یا هیچ شرکت بزرگ اینچنینی ندارد. Razer یک کمپانی به نسبت کوچک تولید سخت‌افزارهای بازی است و فاصله بسیاری با یک کمپانی تکنولوژی پوشیدنی متمرکز دارد. با این حال این رقم ده هزار نفری به خوبی نمایانگر استقبال توسعه‌دهندگان برای بدست آوردن ابزارهای توسعه‌ی برنامه در دستگاه‌های پوشیدنی نظیر Nabu است. دستبند Nabu وعده‌ی ترکیبی جالب توجه از ردیابی فعالیت‌ها، ارتباطات اجتماعی و اطلاع از پیغام‌های گوشی هوشمند را می‌دهد. با در نظر گرفتن این مساله که دستبند Razer تنها یکی از دستگاه‌هایی است که به تازگی به مجموعه‌ی ساعت‌ها و دستبندها و دستگاه‌های پوشیدنی چندگانه شده است، متوجه می‌شویم که این ابزار پوشیدنی ساده به تنهایی آینده‌ی روشنی را برای خود رقم زده است. توسعه‌دهندگان بیشتر، به معنی برنامه‌های بیشتر و در نتیجه کاربران بیشتر خواهد بود.

این موضوع در عین حال که می‌تواند نمایانگر تایید رویکرد Razer به محصولات پوشیدنی باشد، در نقطه‌ی مقابل می‌تواند نمایانگر درک سطحی و غیر کامل از توسعه در فضای ابزارهای پوشیدنی هم باشد. میدان رقابت در این بخش کاملا خام است و شاید آنچه برای موفقیت یک محصول لازم باشد تنها به یک سخت‌افزار عالی، که مجموعه‌ای از ابزارهای قدرتمند توسعه‌ی نرم‌افزاری در پشت آن قرار داشته باشد و مجموعه‌ای از کاربران مشتاق (هرچند کم) خلاصه شود. ساعت هوشمند پبل که به تازگی فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی خود را ایجاد کرده است به ما نشان داد که مجموعه‌های کوچک می‌توانند توجهات عظیمی را در حوزه‌ی ابزارهای پوشیدنی به خود جلب نمایند. در حقیقت کافی است که یک شرکت کوچک، خلاق و زیرک باشید تا توجه مجموعه عظیمی از مشتریان که می‌خواهند کامپیوترهای خود را بر روی مچ دست خود قرار دهند به خود و محصول خود جلب کنید.

این مساله را نیز نباید از ذهن دور داشت که احتمالا عده‌ای از این ده هزار نفر که در عرض 24 ساعت در برنامه توسعه‌دهندگان Razer ثبت نام کرده‌اند به دنبال بدست آوردن دست‌بند Nabu با قیمت تخفیف خورده‌ی 49 دلار بوده‌اند که مختص توسعه‌دهندگان تنظیم شده بود. در هر صورت بطور قطع Nabu یکی از پوشیدنی‌های جذاب 2014 خواهد بود که در صورت داشتن قیمت معقول، با استقبال مناسبی روبرو خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات