سرویس Schemer به زودی از سوی گوگل تعطیل خواهد شد

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل در تاریخ 7 فوریه 2014 به فعالیت اپلیکیشن Schemer خاتمه خواهد داد.
تبلیغات

اپلیکیشن Schemer گوگل  به زودی بسته خواهد شد. هم‌اکنون وقت آن رسیده که اطلاعات خود را جمع‌آوری کرده و به اپلیکیشن دیگری که پایدار و مفیدتر باشد انتقال دهید؛ چرا که گوگل در تاریخ 7 فوریه 2014 به فعالیت اپلیکیشن Schemer خاتمه خواهد داد. بعد از این تاریخ، تمامی حساب‌ها و اطلاعات مرتبط با آن‌ها نیز پاک خواهد شد. این بدین معناست که وقت آن رسیده تا یک نسخه پشتیبان قبل از پاک شدن اطلاعات‌تان از Schemeهای خود تهیه کنید.

ممکن است یک ایمیل حاوی یک لینک مبنی بر انتقال اطلاعات‌تان دریافت کرده باشید. اگر ایمیلی دریافت نکردید، می‌توانید برای انتقال از این لینک استفاده کنید. شما مستقیماً به وب سایت Schemer وصل خواهید شد و از طریق یک ایمیل، درخواستی مبنی بر یک نسخه کپی از schemeها به شما ارسال می‌گردد. گوگل می‌گوید که تهیه نسخه پشتیبان تا زمانی که به دست شما برسد، ممکن است حداکثر 24 ساعت به طول بینجامد.

این ایمیل حاوی لیستی از Scheme است که شما نوشته‌اید، آن‌هایی که می‌خواستید انجام دهید و آن‌هایی که به صورت کامل انجام داده‌اید.

foursquare 610x544

شما می‌توانید Schemer را با تلفیقی از اپلیکیشن‌های Foursquare، Google Maps و شاید سرویس To-do list جایگزین کنید.Foursquare به شما پیشنهاد می‌کند، مکان‌هایی که می‌خواهید در آن‌ها حضور داشته باشید را در سرویس To-do list ذخیره کنید. همچنین شما می‌توانید مکان‌هایی که دوستان‌تان در آنجا بودند را نیز مشاهده کنید یا اینکه آنها را به صورت جداگانه جست‌و‌جو کنید. ذخیره‌کردن یک مکان به سادگی کلیک بر روی Save است.

همچنین در صورت تمایل می‌توانید لیست‌های شخصی خود همچون غذا یا خرید را به صورت جداگانه از منوی اپلیکیشن تشکیل دهید. اگر مطمئن نیستید که امروز یا امشب قصد انجام چه کاری را دارید، گزینه Search، یک دسته‌بندی سریع از آنچه در نزدیکی شما در دسترس است را به نمایش می‌گذارد. این اپلیکیشن قابلیت انجام کارهای بیشتری را نیز دارد؛ پس Foursquare را  برای یادگیری همه امکانات آن بررسی کنید.اگر Foursquare آن چیزی نیست که بدنبال آن هستید، Google Maps نیز دارای قابلیت اکتشاف است و به شما در پیدا‌کردن غذا، هتل‌ها، خرید یا حتی سینما کمک می‌نماید. وقتی Google maps را باز کردید، در قسمت متن که قرار است مکان مورد نظر خود را بنویسید، کلیک کنید تا منوی جست‌و‌جو در زیر آن ظاهر شود.

وقتی یک دسته خاص (مثلاً هتل) را انتخاب می‌کنید، برترین انتخاب‌ها به نمایش درمی‌آیند. فقط بر روی مکان مورد نظرتان کلیک کنید تا نقشه آن ظاهر شود.

از اینجا شما هم می‌توانید به مکان مورد نظر بروید و هم اینکه با کلیک بر روی ستاره، این محل را برای بعد ذخیره کنید. to-do list فقط برای کارهای متفرقه‌ای همچون مطالعه کتاب یا مشاهده یک فیلم خاص می‌باشد که ممکن است در Schemer خود ذخیره کرده باشید.

قاعدتاً این نوع از کارها در اپلیکیشن‌های Foursqaure یا Google maps جایی ندارند. در عوض اپلیکیشن‌هایی همچون Ant.DO یا Google Keep برای تهیه کردن لیستی از این آیتم‌ها موجود هستند.

شما به جای Schemer از چه اپلیکیشن‌هایی استفاده خواهید کرد؟ نظر خود را در مورد اپلیکیشن‌های موردنظرتان در قسمت نظرها بیان کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات