گزارش عملکرد مالی گوگل در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳: درآمد فوق‌العاده به لطف فروش محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در گوگل‌پلی

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد که گوگل هیچ‌گاه در مورد کسب و کار خود و همچنین کسب درآمد اشتباه نخواهد کرد. براساس محاسباتی که در وال‌استریت انجام شده بود، گوگل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2013 میلادی 16.75 میلیارد دلار درآمد و در حدود 12.26 دلار از به ازای هر سهم سهم خود به جیب زده است. اما گزارش مالی گوگل، تمامی پیش‌بینی‌ها انجام شده را بر هم زده است، چراکه گوگل بیش از آنچه که در پیش‌بینی برآورد شده بود، خوب عمل کرده است. براساس گزارش مالی گوگل، این کمپانی در سه‌ماهه‌‌ی چهارم سال 2013 میلادی، 16.86 میلیارد دلار درآمد داشته است، اما این کمپانی به ازای هر سهم 12.01 دلار به جیب زده است.
تبلیغات

گوگل در مدت مشابه سال پیش از آن در حدود 14.4 میلیارد دلار درآمد و 8.62 دلار به ازای هر سهم از آن خود کره بود. در سه‌ماهه‌ی سوم سال 2013 نیز گوگل درآمدی 14.8 میلیارد دلاری را به‌همراه 10.47 دلار به ازای هر سهم کسب کرده بود. درآمد حاصل از تبلیغات به‌ازای هر کلیک نسبت به سال 2012 رشدی 31 درصدی را به خود دیده است در حالی که هزینه‌ی هر کلیک نسبت به سال 2012 شاهد کاهش 11 درصدی است.

یکی از نکات جالب توجه در مورد گزارش مالی گوگل، ضرری است که هر ساله به از جانب موتورولا به گوگل تحمیل می‌شود. این کمپانی از سال 2011 که به زیر پرچم گوگل رفت، همچون یک ماشین پول سوزی دارایی‌های گوگل را بلعیده است. اما گوگل با فروش موتورولا به لنوو، دیگر نگرانی از این بابت نخواهد داشت. موتورولا در سه‌ماهه‌ی سوم سال 2013 میلادی مبلغی برابر 384 میلیون دلار را ا دست داده است که در مقایسه با 248 میلیون دلار سال پیش از آن، به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است. مطمئنا با افزایش تصاعدی ضرردهی موتورولا، گوگل بهترین تصمیم را در قبال این کمپانی اتخاذ کرده است.

پاتریک‌ویچت، مدیرامور مالی گوگل در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

افزایش درآمد دراثر افزایش فروش اپلیکیشن‌ها و محتوای دیجیتال رخ داده است. فعالیت در زمینه‌ی عرضه‌ی سخت‌افزار نیز به بالا رفتن درآمد گوگل کمک کرده است. نکسوس 5 و همچنین کروم‌کست نقشی غیرقابل انکار را در کسب درآمد گوگل داشته است، بطوریکه کروم‌کست لقب پرفروش‌ترین سخت‌افزار گوگل را به خود اختصاص داده است. کروم‌بوک‌ها نیز فروش خوبی را تجربه کرده‌اند، اما این محصولات توسط سایر تولیدکنندگان عرضه می‌شوند که تاثیری در افزایش درآمد گوگل نداشته است. 
GoogleQ4Int
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات