ناو USS Ponce به توپ لیزری مجهز می‌شود

پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
گویا اسلحه‌ها و تجهیزات نظامی که پیش از این در فیلم‌های علمی‌تخیلی شاهد استفاده از آن‌ها بودیم، راه به سوی جهان واقعیت باز کرده‌اند، چراکه ایالات متحده اعلام کرده است که اولین توپ لیزری خود را روی یکی از ناوهای نیروی دریایی خود قرار خواهد داد.
تبلیغات

نیروی دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا اعلام کرده است که نمونه‌ای از سیستم حالت جامد اسلحه‌ی لیزری را آماده استفاده در ناوهای جنگی خود کرده است. تابستان سال جاری میلادی ناو USS Ponce به این اسلحه‌ی لیزری تجهیز خواهد شد که آن را قادر به شلیک به سمت پهبادها یا قایق‌های تندروی دشمن از مسافت بسیار زیاد خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد با اختراع و توسعه‌ی چنین سلاح‌های رفته‌رفته آنچه که در فیلم جنگ ستارگان شاهد آن بودیم به حقیقت می‌پیوندد.

هرچند ساخت اسلحه به مقاصد نظامی یکی از اقدامات ناخوشایند در جوامع بشری است، اما می‌توان توسعه‌ی این سیستم را گامی موثر و تاثیرگذار در صنایع نظامی عنوان کرد، چراکه استفاده از این سیستم‌ها منجر به کاهش هزینه‌های سرسام‌اور تجهیزات نظامی پیشین خواهد شد. این لیزر برای ورود به فاز عملیاتی تنها نیازمند 30 کیلووات انرژی است و نیازی به نیروی انسانی به منظور کنترل ندارد.

یکی از عمده‌ترین نقاط ضعف این سیستم عدم کارایی آن در هوای ابری و همچنین فضایی مملو از گرد و غبار است که این سیستم را از کار باز می‌دارد. در ادامه می‌توانید ویدئوی مربوط به نحوه‌ی کارکرد این سیستم مرگبار را ملاحظه کنید.

لینک دانلود ویدئو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات