Power to Give چیست و چه کاربردی دارد؟

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱
مطالعه 1 دقیقه
اچ‌تی‌سی می‌خواهد با سرویس Power to Give توان تمام تلفن‌های اندرویدی را برای درمان بیماری‌ها بکار گیرد
تبلیغات

دقایقی قبل، کنفرانس HTC در کنگره جهانی موبایل به پایان رسید و برخلاف باور عمومی این کمپانی تایوانی تنها به معرفی تلفن میان رده Desire 816 و یک سرویس جالب به نام Power to Give بسنده کرد و وعده معرفی پرچمدار بعدی خود را در ماه آینده داد. این سرویس به آنچه که سامسونگ قبلا با اپلیکیشن power Sleep معرفی کرده بود شباهت بسیار دارد. اما Power to Give چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه تلفن‌های هوشمند به پردازنده‌های قدرتمندی مجهز شده‌اند و از این رو HTC قصد دارد با ترکیب توان تلفن‌های هوشمند مختلف که در حال استفاده توسط کاربران هستند برای درمان بیماری‌هایی همچون AIDS، سرطان و غیره استفاده کند. در واقع HTC قصد دارد سرویسی به نام Power to Give را راه‌اندازی کند که از طریق آن کاربران اپلیکیشن مربوطه را به صورت اختیاری نصب نموده و به آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی اجازه دهند تا از توان پردازشی تلفن آنها برای مصارف درمانی استفاده کنند.

HTC برای تحقق این سرویس با دیوید اندرسون از دانشگاه برکلی که موسس SETI@home است همکاری می‌کند. علاقمندان به این سرویس می‌توانند نرم‌افزار مربوطه را از Google Play دانلود کرده و زمانی که تلفن آنها به شبکه وای-فای متصل شده و همچنین به شارژر وصل است، از توان پردازنده تلفن آن‌ها برای پردازش امور تحقیقاتی مرتبط با درمان استفاده شود.

HTC در کنفرانس خود اعلام کرد که اگر توان پردازشی یک میلیون تلفن هوشمند ترکیب شود، توان پردازشی معادل ۱ پتافلاپ در سوپر کامپیوترها ارایه می‌کند. این نرم‌افزار به زودی برای تمام تلفن‌های هوشمند ارایه خواهد شد اما HTC نسخه آزمایشی آن را فعلا برای تلفن‌های خانواده HTC One و Butterfly آماده کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات