در برخی از نسخه‌های گلکسی S5 از تراشه‌ی 4G LTE تولیدی اینتل استفاده خواهد شد

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
در حاشیه برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون، بسیاری از اطلاعات مربوط به محصولات آتی رد و بدل شده و توسط دست‌اندرکاران کمپانی‌ها تلویحا بیان می‌شود. هرمان‌ائول مدیر بخش تولید تراشه‌های ابزار‌های قابل حمل اینتل، تایید کرده است که در برخی از نسخه‌های گلکسی‌ S5 از تراشه‌های LTE تولید این کمپانی استفاده خواهد شد.
تبلیغات

هرمان‌ائول که مدیر بخش تولید تراشه‌های ابزار‌های قابل حمل در اینتل است، تراشه‌های LTE را برای برخی از تلفن‌های‌هوشمند تامین خواهد کرد. وی از ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در مورد تراشه‌های مورد بحث و همچنین نسخه‌های گلکسی S5 که این محصول در آن‌ها به کار گرفته شد، ارائه نکرد.

به‌نظر می‌رسد سامسونگ از تراشه‌های بی‌سیم اینتل در برخی از تلفن‌های‌هوشمند خود که از پردازنده‌ی اگزینوس در آن‌ها استفاده شده است، بهره خواهد گرفت. سایر نسخه‌های موجود از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون استفاده خواهند کرد. برای مثال می‌توان گلکسی S4 سامسونگ را مثال زد که در نسخه‌های عرضه شده برای بازار آمریکا از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون و برای نسخه‌‌های عرضه شده در بازار بین‌الملل از تراشه‌های Exynos خود استفاده کرده بود.

سامسونگ نسل جدید تلفن‌هوشمند پرچمدار خود را ساعاتی بعد در طی مراسمی در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون معرفی خواهد کرد. گلکسی S5 از معدود تلفن‌های‌هوشمندی است که پیش‌بینی ها متعددی در مورد مشخصات فنی و امکانات آن انجام شده است. شایعات در مورد این تلفن‌هوشمند از معرفی آیفون 5S شدت گرفت. سامسونگ روز گذشته نیز دو نسخه‌ از ساعت‌هوشمند خود را با نام گیر 2 و گیر 2 نئو معرفی کرد که امشب شاهد ارائه‌ی اطلاعات بیشتری برای این ساعت‌های‌هوشمند خواهیم بود. نکته‌ی جالب توحه در این مورد استفاده از سیستم‌عامل تایزن به‌جای اندروید در آن‌ها است.

شاید بتوان این حرکت را به‌عنوان یک موفقیت چشم‌گیر برای اینتل به‌شمار آورد. همانطور که می‌دانید این کمپانی که موفقیت بزرگی در عرضه‌ی پردازنده‌های مربوط به پی‌سی‌ها و سرورها دارد، در حالی که تلاش‌های آن در زمینه‌ی صنعت ابزار‌های قابل حمل توفیق چندانی نیافته است. بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده ابزار‌های قابل حمل و همچنین تراشه‌های این محصولات از پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM استفاده می‌کنند که از این‌رو عرصه برای اینتل تنگ شده است. اینتل اعلام کرده است که سال 2014 موقعیت مناسبی برای این کمپانی در زمینه ی فعالیت‌های خود در ابزارهای موبایل ایجاد خواهد شد.

شاید عرضه‌ی تراشه‌های کنترلر شبکه‌های بی‌سیم به‌عنوان قدم‌های ابتدایی این کمپانی در این عرصه منجر به استحکام موقعیت اینتل کهنه‌کار گردد. فناوری مربوط به تراشه‌ی بی‌سیم Infineon اینتل در سالیان گذشته پا به عرصه گذاشته است، همچنین این کمپانی اخیرا تراشه‌های 4G LTE را نیز به دامنه‌ی محصولات خود افزوده است.

برای مشاهده کلیه مقالات مرتبط با کنگره جهانی موبایل 2014 می‌توانید به صفحه اختصاصی MWC 2014 مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات