اینتل از نسل جدید تراشه‌های ATOM در گجت‌های هوشمند رونمایی نمود

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
چند سالی است که زمزمه‌های ورود اینتل به بازار تراشه‌های گجت‌های هوشمند به گوش می‌رسد و خیلی زود تراشه‌های ATOM این شرکت راه خود را به این بازار پیدا نمودند. اما به نظر می‌رسد،‌ برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های غول بزرگ دنیای تکنولوژی از ورود وسیع‌تر به این بازار با همکاری شرکت‌های بزرگی همچون لنوو، ایسوس و سامسونگ خبر می‌دهد.
تبلیغات

 یکی از مهمترین حواشی مربوط به نمایشگاه MWC امسال در شهر بارسلونا اسپانیا،مربوط به کنفرانس مطبوعاتی اینتل و اخبار پیرامون همکاری‌های این شرکت با تولیدکنندگان بزرگ جهت پایه‌گذاری بازاری قدرتمند برای تراشه‌های ATOM است.

غول آمریکایی، صبح دوشنبه از دو تراشه جدید خانواده ATOM رونمایی نمود؛ یک تراشه 64 بیتی و یک تراشه با تکنولوژی مخابراتی LTE اختصاصی که با توجه به پیمان‌های همکاری چند ساله‌ای که اینتل با لنوو، ایسوس، Dell‌ و فاکس‌کان‌ امضا نموده است، باید انتظار حضور گسترده آن‌ها در محصولات لنوو و ایسوس در سال میلادی جاری داشته باشیم.

همچنین اینتل از عرضه محصولات متنوع در بخش‌ تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های دارای تراشه اتم توسط ایسوس و لنوو خبر داد. در طرف دیگر همکاری گسترده‌تر این شرکت با فاکس‌کان در راستای تولیدانبوه تبلت‌های اندرویدی با تراشه‌های اتم این شرکت در سال جاری به ثمر خواهد نشست.  

همانطور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، امسال دو تراشه جدید از اینتل پای به قلب تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها خواهد گذاشت. تراشه اول با نام Atom Z3480 و نام رمزی Merrifield یک تراشه با لیتوگرافی 22 نانومتری خواهد بود که از دو هسته با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز بهره می‌برد. همچنین ششمین سری از پردازشگر گرافیکی PowerVR نیز مسئولیت پردازش لایه‌های گرافیکی را در این تراشه بر عهده خواهند داشت. به علاوه، Merrifield اولین تراشه‌ای خواهد بود که از تکنولوژی تازه اینتل برای فعال نگاه داشتن داده‌ها در سنسورها، حتی در زمانی که دستگاه در حالت استند بای قرار دارد، بهره می‌برد و بدین ترتیب عملکرد اپلیکیشن‌ها حتی در حالت کم مصرف نیز بهبود خواهد یافت.

Moorefield، نام دومین تراشه‌ اینتل از خانواده اتم در سال جاری است که به طور اختصاصی در دستگاه‌های اندرویدی به کار گرفته خواهد شد. این تراشه با چهارهسته پردازشی و با فرکانس 2.3GHz به همراه پشتیبانی از حافظه‌های سریع‌تر، راه خود را در نیمه‌ دوم سال 2014 به محصولات کاربران باز خواهد نمود.

برای مشاهده کلیه مقالات مرتبط با کنگره جهانی موبایل 2014 می‌توانید به صفحه اختصاصی MWC 2014 مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات