BigRep One یک پرینتر سه بعدی که می‌تواند همه‌ی قطعات مبلمان را پرینت کند

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
نوعی پرینتر سه بعدی جدید ساخته شده که قادر است یک تخت‌خواب بزرگ را مطابق درخواست مشتری تولید کند. این پرینتر به قدری بزرگ است که می‌تواند قطعات بزرگ مبلمان را در اندازه‌ی واقعی ایجاد کند. BigRep One پرینتر سه بعدی 39 هزار دلاری است که در عین ارزان بودن، چنین مشخصاتی دارد و در ادامه‌ی مطلب قصد معرفی بیشتر آن را داریم. با ما باشید.
تبلیغات

مشکلی که در مورد تعدادی از پرینترهای سه بعدی طراحی شده پیش روی کاربران قرار گرفته، این است که چنین پرینترهایی فقط می‌توانند قطعات کوچک را تولید کنند. مثلاً می‌توانند وسایل، تزیینات، اسباب‌بازیها و قطعات را تولید کنند ولی در مورد هر چیزی که کمی بزرگ‌تر باشد می‌بایست اجزاء آن را جداگانه پرینت بگیریم و در کنار یکدیگر قرار دهیم.

به نظر می‌رسد که در شرف عرضه‌ی نوع جدیدی از پرینترهای سه بعدی هستیم. پرینتر BigRep One به ما اجازه می‌دهد که یک قطعه با ابعاد 1147 در 1000 در 1188 میلی‌متر را پرینت کنیم. چنین اندازه‌ی بزرگی برای ایجاد قطعات بزرگ در اندازه‌ی واقعیشان کافی است.

bigrep-3d-printer-1

خود پرینتر با یک قاب آلومینیومی ساخته شده است و دقتی برابر با 100 میکرون (0.1 میلی‌متر) دارد و می‌تواند اجسامی با جنس‌های متفاوت از جمله پلاستیک و نایلون را پرینت کند. به علاوه می‌تواند Laywood را که فیبر چوب و پلیمرهاست و همچنین Laybrick که یک رشته‌ شبیه سنگ‌ماسه است را با روش FDM یا لایه‌گذاری جوشی هم مورد استفاده قرار دهد. Laywood برای روکاری چوب کاربرد دارد.

این پرینتر در صورت نیاز می‌تواند به اجزای CNC مجهز شود تا به عنوان مثال جهت فرزکاری کامپیوتری به کار گرفته شود.

BigRep One اولین بار توسط هنرمندان برلینی با نام Lukas Oehmigen و Marcel Tasler توسعه داده شده و ادامه در نمایشگاه پرینترهای سه بعدی در نیویورک رونمایی شد.

این محصول در ماه‌های مارس و آوریل با قیمت پیشنهادی 39 هزار دلار عرضه می‌شود. اما با مراجعه به وب‌سایت BigRep می‌توانید قیمتی برای آن پیشنهاد کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات