۱۰ مکانی که اجازه مشاهده آنها روی نقشه گوگل را ندارید

یک‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
مطالعه 6 دقیقه
آیا می‌خواهید برج ایفل را از نمای نزدیک‌تری ببینید اما نمی‌توانید در پاریس به این خواسته‌تان دست یابید؟ نقشه گوگل برای نمایش تصاویر مجازی در خدمت شما است. البته همه چشم اندازها از طریق این ویژگی در اختیار شما قرار نمی‌گیرند چرا که برخی از نقاط به دلیل مسائل امنیتی از سوی دولت‌های مربوطه محو و نامشخص می‌گردند. در ادامه 10 مورد از مهم‌ترین مکان‌های غیرقابل مشاهده ر روی نقشه گوگل را معرفی خواهیم کرد.
تبلیغات

اگر بخواهید شهرها یا خیابان‌های کشور کره شمالی را از طریق نقشه گوگل مشاهده کنید، این خواست امکان پذیر نخواهد بود. همچنین کاخ سلطنتی هلند و حتی نیروگاه واقع در محوطه دانشگاهی در نیویورک نیز دور از دسترس می‌باشند.

دیانا ییک (Deanna yick) ، سخن گوی گوگل در این زمینه می‌گوید:

تصاویر ماهواره‌ای و محیطی موجود در گوگل ارث و گوگل مپ هر دو از طریق منابع عمومی و تجاری تامین می‌گردند. ما موظف هستیم به قوانین کشورها توجه کرده و بنابر خواست آنها عمل کنیم. بعضی از کشورها تصاویر خاصی را محو کرده و سپس آنها را در اختیار ما قرار می‌دهند.

زمانی که Google Map برای اولین بار شروع به فعالیت کرد، تصاویر مربوط به کاخ سفید و ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دی سی نیز نامشخص بودند. ییک در ادامه می‌افزاید: «گوگل به طور مرتب این تصاویر را به روز رسانی می‌کند و این در واقع بخشی از تلاش این شرکت برای خلق نقشه‌های غنی و کاربردی‌تر می‌باشد.»

ییک افزود:

ما در تلاش هستیم تا حد ممکن بهترین اطلاعات را منتشر کرده و در دسترس عموم قرار دهیم. در این راه می‌بایست عناصر گوناگونی را مد نظر قرار دهیم بویژه زمانی که قصد جداسازی بهترین تصاویر را داریم. در این مورد باید به تاریخ، وضوح و رزولوشن تصویر توجه جدی داشته باشیم. گوگل اطلاعات به روز شده را دریافت کرده و اگر آنها به بهبود کیفیت تصاویر موجود کمک کنند علی رغم دستکاری‌های احتمالی، مجددا اقدام به بازنشر آنان می‌کند.

در ادامه شما را با نقاطی از جهان که نقشه گوگل اجازه مشاهده آنها را به شما نمی‌دهد آشنا می‌کنیم. در این سفر با ما همراه شوید.

اقامتگاه سلطنتی، هلند

gmap-censored-1

این کاخ سلطنتی که در شهر آمستردام واقع شده به فهرست بلند بالایی از دیگر کاخ‌های خاندان سلطنتی هلند که در نقشه گوگل محو شده‌اند اضافه می‌گردد. از جمله این اماکن می‌توان به اصطبل سلطنتی و دیگر کاخ خاندان سلطنتی واقع در شهر دن‌هاگ (Den Haag) که "هوییس تن بوش "(Huis ten Bosch) یا "خانه‌ای در میان درختان " نامیده می‌شود اشاره کرد.

فرودگاه بین المللی نیاگارا بوفالو

gmap-censored-2

این فرودگاه بخش سفید بزرگی را در نقشه گوگل به خود اختصاص داده است. با زوم کردن روی نقشه اطلاعات چندانی از این فرودگاه قابل مشاهده نمی‌باشد.

پارک ملی تانتائوکو (Tantauco) ، شیلی

gmap-censored-3

این پارک ملی در کشور شیلی منزلگاه گونه‌های خاص و در خطر انقراض فراوانی است. این مکان در نقشه گوگل تنها با یک نشانه مشخص شده است.

سد کئووی (Keowee)، کارولینای جنوبی

gmap-censored-4

این سد ساخت بشر که در دریاچه کئووی در کارولینای جنوبی قرار گرفته از دیگر مناطق کدر و نامشخص روی نقشه گوگل به شمار می‌رود. این سد که شبیه به یک درخت کریسمس است به یک شرکت تولید کننده انرژی به نام دوک (Duke) برای تولید نیروی برق مورد نیاز یاری می‌رساند. این سد با تولید 40 مگاوات برق قادر به تامین برق مورد نیاز 7.000 خانه می‌باشد.

مکان مرموز روس‌ها

gmap-censored-5

هنوز به طور دقیق نمی‌توان پیرامون دلیل واقعی محو شدن این محل توسط روس‌ها اظهار نظر کرد، مخصوصا از این جهت که این مکان در نقطه‌ای دورافتاده در سیبری قرار گرفته است. نزدیک‌ترین شهر به آن اگوگینات (Egvekinot) در کشور روسیه است که در مجاورت آلاسکا قرار گرفته است.

فرودگاه مینامی توریشیما، ژاپن

gmap-censored-6

این فرودگاه که در جزیره‌ای با همین نام قرار گرفته در ساحل شرقی ژاپن واقع شده است. این قرودگاه هم اکنون توسط نیروی دریایی این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساختمان مایکل آف (Michael Aaf) ، یوتا

gmap-censored-7

محوطه‌ای بزرگ واقع در منطقه داگوی(Dugway) در ایالت یوتا که متعلق به ارتش ایالات متحده آمریکا می‌باشد. این مکان جایی است که نیروی نظامی این کشور سیستم‌های پیشرفته تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی را مورد آزمایش قرار می‌دهد. ساختمان میکائیل در این منطقه با رنگ سفید مشخص شده است. احتمالا دلایل امنیتی انگیزه این اقدام بوده‌اند.

نیروگاه ترکیبی حرارتی، دانشگاه کورنل، نیویورک

gmap-censored-8

این نیروگاه که در سال 2010 افتتاح شده در نقشه گوگل به صورت محو و نامشخص مشاهده می‌گردد. استفاده از فناوری‌های پیشرفته در ساخت ژنراتورهای دوست‌دار محیط زیست که با استفاده از گاز نیروی برق تولید می‌کنند بخشی از تلاش‌های صورت گرفته در این دانشگاه برای کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن می‌باشد.

بابل، عراق

gmap-censored-9

در نقشه گوگل شهر بابل در کشور عراق بیش از آنکه شبیه شهری شلوغ و پرجمعیت باشد بیشتر به مزرعه‌ای پهناور و بی انتها شباهت دارد.

ولیسینگن (Vlissingen)، هلند

gmap-censored-10

اموال و متعلقات خاندان سلطنتی هلند تنها مکان‌های محو شده این کشور بروی نقشه گوگل نیستند. ناحیه استراتژیک ولیسینگن را نیز می‌بایست به آنها افزود. جایی که پایگاه‌های متعدد ارتش و نیروی هوایی این کشور در آنجا مستقر شده‌اند. منطقه ای در سمت چپ نقشه نیز به صورت نامشخص دیده می‌شود.

اما در پایان این مطلب شما چه نظری دارید؟ آیا فکر می‌کنید این اقدام برخی از کشورها در حذف و تار کردن بخشی از تصاویر نقشه گوگل منصفانه است؟ خود شما تا به حال با مواردی این چنینی مواجه بوده‌اید؟ نظرات خود را با ما هم در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات