نوکیا بار دیگر در دادگاه پتنتی آلمان HTC را شکست داد

یک‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
جنگ میان نوکیا و HTC در آلمان همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد نوکیا، علاوه بر پیروزی در دادگاه بریتانیا، این بار نیز موفقیت دیگری بدست آورده است. یک دادگاه در کشور آلمان، HTC را به نقض پتنت EP 1578613 B1 نوکیا متهم کرده است. دادگاه در این خصوص رای بر جلوگیری از واردات و فروش کلیه دستگاه‌های HTC که ناقض این پتنت محسوب شده اند داده است.
تبلیغات

 شرکت HTC همچنین مجبور خواهد بود مبلغی را نیز بعنوان خسارت بخاطر دستگاه‌های فروش رفته‌ی قبلی خود در خاک آلمان پرداخت نماید، اما تعیین مبلغ دقیق این جریمه به بعد و جلسات بعدی دادگاه موکول شده است.

پتنت مورد بررسی در این دادگاه، مربوط به متدها و دستگاه‌های مورد استفاده به منظور قادر ساختن ایستگاه‌های موبایل، برای مورد تجدید نظر قرار دادن سطح رسیدگی خود بر اساس پروتکول ارتباطی شبکه است. به بیان دیگر، این پتنت مربوط به چگونگی برقراری ارتباط میان دستگاه‌های جدید و شبکه‌های قدیمی است. این موضوع برای تمامی دستگاه‌ها به نظر اساسی و حیاتی است ولی جزء پتنت‌های استاندارد-ضروری به شمار نمی‌رود. HTC پیش‌تر مجوز استفاده از پتنت‌های استاندارد-ضروری نوکیا را بدست آورده است ولی به نظر می‌رسد این یکی شامل آن‌ها نمی‌شده.

این سومین پیروزی است که نوکیا طی دو ماه گذشته در خاک آلمان علیه HTC بدست می‌آورد. اولین پیروزی در خصوص استفاده از USB برای اتصال گوشی به کامپیوتر و دومی در خصوص چگونگی ایجاد اتصال میان دو گوشی از طریق بلوتوث و یا NFC بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات