تماشا کنید: گلکسی S3، نقطه عطفی در صنعت تلفن‌های هوشمند سامسونگ

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل اولین تلفن‌های هوشمند سامسونگ را یک تقلید «وحشیانه» نامید. اما Galaxy S3 تلفنی متفاوت بود که سامسونگ را از یک کمپانی مقلد به یک شرکت نوآور و متفاوت بدل کرد! در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا گلکسی اس 3 مهم‌ترین تلفن هوشمند سامسونگ محسوب می‌گردد.
تبلیغات

دعوتنامه‌های سامسونگ برای رویداد خبری Unpacked بعدی این کمپانی فرستاده شده و این بدان معنا است که چند روز بیشتر تا رونمایی از پرچمدار بعدی غول کره‌ای، Galaxy S5 زمان باقی نمانده است. اما سامسونگ بدون S3 نمی‌توانست به جایگاه کنونی‌اش برسد. گلکسی اس 3 یک نقطه عطف برای سامسونگ بود!

S3 فقط یک تلفن فوق‌العاده در زمان خودش نبود، بلکه نماد تغییر سامسونگ بود. محصولی بود که کمپانی کره‌ای با آن توانست سبک و سیاق کهکشانی و زبان طراحی ویژه خود را پیدا کند.

در گذشته اپل سامسونگ را به تقلید «وحشیانه» از طراحی اپل متهم کرده بود و در دادگاه‌ها نیز شکست‌های سنگین همراه با غرامت‌های آنچنانی را بر کره‌ای‌ها تحمیل کرد، اما با این حال سامسونگ از رمق نیفتاد و این S3 بود که توانست سازنده کره‌ای را به جدی‌ترین رقیب تیم‌ کوک و شرکایش تبدیل کند. پس از پایان کشمکش‌های طولانی و طاقت‌فرسا، سامسونگ گلکسی اس 3 را معرفی کرد که همگان را متعجب کرد. لیست بلندبالایی از ویژگی‌های متنوع نرم‌افزاری، سخت‌افزار بسیار قدرتمند و یک نمایشگر بزرگ و باکیفیت که باعث می‌شد آیفون در کنار آن یک ابزار بسیار کوچک الکترونیکی به نظر برسد.

در ویدئوی زیر که یکی از نویسندگان سایت CNET آماده کرده خواهید دید که اس 3 چگونه به سامسونگ کمک کرد تا دوباره اعتماد به نفس خود را بازیابد و صدا و زبان طراحی نوآورانه خود را پیدا کند.

گلکسی S3 بی‌شک پدر تمام تلفن‌های هوشمند کنونی سامسونگ است که از همان سبک‌وسیاق در طراحی بهره می‌برند. سوالی که بر جای می‌ماند این است که آیا گلکسی S5 از همان زبان طراحی بهره خواهد برد یا باید منتظر ارائه محصولی با طراحی کاملا متفاوت باشیم؟ به نظر نمی‌رسد که سامسونگ بخواهد تغییراتی اساسی را در طراحی ظاهری گوشی‌ پرچمدار بعدی خود اعمال کند. غول کره‌ای به مرور زمان و با ارائه نسخه‌های متنوع گوشی‌های هوشمند شیوه طراحی خود را پیدا کرده و توانسته رضایت طرفداران خود را جلب کند. احتمالا این بار نیز سامسونگ به اعمال بهبودهایی جزئی در طراحی بسنده خواهد کرد که اگر این طور باشد، همچنان می‌توان S3 را جد بزرگ و مهم‌ترین تلفن هوشمند سامسونگ قلمداد کرد.

آیا شما گلکسی اس 3 داشته یا دارید؟ آیا طراحی آن را دوست دارید؟ اگر از خریداران این گوشی بوده‌اید تجربه خود در استفاده از این گوشی و میزان رضایت‌تان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات