گوگل متن کامل توافقنامه خود با اتحادیه اروپا را برای آرام‌نمودن منتقدان منتشر کرد

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به منظور نشان‌دادن حسن نیت خود، جزئیات پیشنهاد حل و فصل مشکلات ضد‌امنیتی خود با اتحادیه اروپا را منتشر کرد. گوگل پس از آنکه اتحادیه اروپا، اجرای یک آزمایش بازاری حول محور تعهد گوگل به بخش‌های مطرح شده در پرونده را رد کرد، این پیشنهاد را منتشر کرده که می‌تواند منجر به رفع سوء‌تفاهم گروه وکلایی که مدعی سوء‌استفاده گوگل از رقبای خود بودند شود.
تبلیغات

 گوگل هفته گذشته به یک توافق آزمایشی با تنظیم‌کنندگان اروپایی دست‌یافت که امکان نمایش نتایج جستجو از سه سرویس رقیب این غول جستجو را در کنار نتایج اختصاصی خود فراهم می‌کند. این پیشنهاد مورد استقبال یکی از اعضای انجمن رقابت اروپا به نام خواکین آلمونیا قرار گرفته‌است که می‌گوید "من معتقدم که پیشنهاد جدید بدست آمده از گوگل که پس از مدت‌ طولانی با گفتگوهای دشوار حاصل شده، می‌تواند سرانجام نگرانی‌های کمیسیون را حل و فصل نماید". در هر حال رد پیشنهاد پیشین مبنی بر اجرای یک تست بازاری بر اساس ادعاهای مطرح شده در پرونده گوگل، خشم لابی‌هایی نظیر Fairsearch و ICOMP را برانگیخته که حاصل آن یک بیانیه از سوی ICOMP است که در آن این پیشنهاد توافق را یک "شکست بزرگ" خوانده است.

گوگل در پاسخ به این مسأله، کل 93 صفحه پیشنهاد توافق خود را منتشر نموده که در برگیرنده نحوه رنکینگ لینک‌ها و نمایش آن‌ها از سرویس‌های رقیب خود است. در این پیشنهاد همچنین اعلام شده که گوگل در این خصوص به یک یا دو هیئت نظارت پاسخگو خواهد بود که پایبندی گوگل به مفاد توافق را به کمیسیون مربوطه گزارش خواهند کرد. با این همه، اگرچه کمیسیون نظر خود را در خصوص قانونی‌نمودن توافق با گوگل و اجباری کردن آن‌ها تغییر نخواهد داد، اما این اقدام گوگل می‌تواند نشانه‌ای از حسن‌نیت و در راستای رفع نگرانی‌های رقبای این کمپانی در نظر گرفته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات