گوگل و VMWare برای اجرای نرم‌افزارهای ویندوزی در کروم‌بوک‌ها همکاری می‌کنند

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
شما هم قصد خرید یک کروم‌بوک گوگل را دارید اما نگران نرم‌افزارهای قدیمی تحت ویندوز خود هستید؟ نرم‌افزارهایی که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید و شبیه آن‌ها را برای کروم‌بوک نیافته‌اید؟ گوگل برای حل این مشکل با شرکت VMWare همکاری مشترکی را آغاز نموده تا امکان اجرای نرم‌افزارهای ویندوزی را در کروم‌بوک میسر کند.
تبلیغات

امروز گوگل و VMware رسما تایید کردند که همکاری مشترکی را آغاز نموده‌اند تا کاربران شرکتی کروم‌بوک‌، امکان اجرای نرم‌افزارهای ویندوز را در Chrome OS تجربه کنند. برای این منظور قرار است محصول Horizon VMWare به عنوان یک سرویس (DaaS) اجرا شود و کروم‌بوک‌ها به این سرویس متصل شده و امکان اجرای نرم‌افزار ویندوزی مورد نظر خود را از طریق یک پروتکل خاص تجربه کنند.

گوگل درباره این سرویس می‌گوید: Horizon امکان مدیریت میزکارها از طریق یک سرویس ابری را میسر می‌کند. این سرویس به این شکل کار می‌کند که نرم‌افزارها بر روی یک سرور قرار گرفته و کروم‌بوک به سرور متصل گردیده و به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. در واقع نرم‌افزارها بر روی کروم‌بوک کاربران اجرا نمی‌گردند و سرور وظیفه اجرای آن‌ها را برعهده دارد.

این سرویس برای شرکت‌ها مناسب به نظر می‌رسد و کاربران خانگی را هدف قرار نداده است.

گوگل با ارایه این سرویس قصد دارد شرکت‌ها را نسبت به خرید کروم‌بوک‌های ارزان قیمت خود تشویق کند و نگرانی آن‌ها را برای اجرا نشدن نرم‌افزارهای ویندوزی مرتفع نماید.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها از سیستم‌عامل ویندوز XP برای کامپیوترهای کارمندان خود بهره می‌برند و با پایان یافتن طول عمر و تاریخ پشتیبانی این سیستم‌عامل توسط مایکروسافت، حال زمان مناسبی برای گوگل است که کروم‌بوک‌های خود را به عنوان جایگزین سیستم‌های قدیمی ویندوز XP معرفی نماید.

به هر حال باید منتظر ماند و تماشا کرد که گوگل در این راه تا چه حد موفق خواهد بود و سهم بازار سیستم‌عامل نوپای Chrome OS طی سال‌های اخیر به چه میزان افزایش خواهد یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات