کمپانی Activision در نسخه‌ی بعدی Call of Duty از تمام قابلیت‌های نسل جدید کنسول‌های بازی استفاده خواهد کرد

سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
سال 2013 برای دنیای بازی و دوست‌داران آن یک سال پر تلاطم بود. دو کنسول نسل بعدی یعنی ایکس باکس وان مایکروسافت و پلی استیشن 4 سونی هر دو در این سال رونمایی شدند و بازی‌های جدید از قدرت پردازشی بسیار بالای این دو کنسول استفاده کردند، اما 2013 دوره‌ی گذار از نسل قبل به نسل جدید بوده و در بازی‌هایی مثل Call of Duty: Ghosts کمی و کاستی‌هایی وجود داشت. در ادامه‌ی مطلب به این موضوع می‌پردازیم که کمپانی سازنده‌ی این بازی برای عنوان بعدی خود چه نقشه‌ای دارد و چطور از تکنولوژی نسل جدید کنسول‌ها استفاده می‌کند.
تبلیغات

مدیرعامل بخش انتشار بازی‌های کمپانی معروف Activision، اِریک هیرشبرگ در مصاحبه‌ای با IGN از تولید نسخه‌ی بعدی بازی Call of Duty برای دو کنسول نسل بعدی خبر داد. وی اعلام کرد که نسخه‌ی جدید در ابتدا برای دو کنسول ساخته می‌شود چرا که به خوبی فروش داشته‌اند.

استدیوی بازی‌سازی Sledge hammer که سازنده‌ی نسخه‌ی بعدی Call of Duty است، با استفاده از تکنولوژی برتر نسل جدید کنسول‌های بازی، یک عنوان جذاب‌تر تهیه می‌کند.

بسیاری از بازی‌های برتر سال 2013 برای کنسول‌های نسل قبل و نسل جدید تهیه شده‌اند و همین موضوع استفاده از تکنولوژی جدید و برتر پردازنده‌های نسل جدید را با مشکلاتی روبرو کرده است. اما حالا در سال 2014 نوبت به تمرکز روی نسل جدید رسیده و بهینه‌سازی و استفاده از ویژگی‌های نسل جدید ساده‌تر می‌شود. بنابراین باید منتظر عناوینی با گرافیک بهتر باشیم.

یکی از بازی‌هایی که در دوره‌ی گذار کنسول‌های بازی با مشکلات زیادی مواجه شده GTA V است، جی‌تی‌ای 5 قرار است در تابستان پیش رو برای دو کنسول عرضه شود و این تأخیر زیاد به دلیل تفاوت دو نسل کنسول‌های بازی است.

هیرشبرگ در رابطه با ویژگی‌ها و امکانات جدیدی که در نسخه‌ی بعدی بازی Call of Duty وجود دارد چیزی نگفته اما اعلام کرده که این کمپانی زمان لازم برای بروز خلاقیت سازندگان بازی و استفاده از تمام توان دو کنسول را به سازندگان نسخه‌ی جدید می‌دهد.

استدیوی بازی‌سازی Sledgehammer سومین عضو اکوسیستم بازی‌های Call of Duty است. پیش از این Call of Dutu Black Ops 2 در سال 2012 توسط Trey Arch رونمایی شد، Call of Duty: Ghosts در سال 2013 به دست Infinity Ward ساخته شد و حالا نوبت به Sledgehammer رسیده تا یک عنوان موفق دیگر را رونمایی کند.

استفاده از 3 تیم برای ساخت این بازی‌ها به کمپانی سازنده اجازه می‌دهد که زمان بیشتری روی هر عنوان صرف کرده و نتیجه‌ی بهتری حاصل شود.

با توجه به اظهارات هیرشبرگ باید منتظر یک بازی کاملاً متفاوت با دو نسخه‌ی قبلی این بازی باشیم. به نظر شما نسخه‌ی بعدی تا چه حد نظر بازی‌خورها را به خود جلب می‌کند و موفق ظاهر می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات