فرکانس هسته‌های تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 810 منتشر شد

پنج‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۱۰ را پیش‌تر معرفی کرده و این تراشه‌ قرار است سال ۲۰۱۵ به قلب تپنده‌ی پرچمداران اندرویدی بازار تبدیل شود. هم‌اکنون اطلاعاتی از فرکانس کاری هشت هسته‌ی مورد استفاده در این محصول منتشر شده است.
تبلیغات

 کوالکام تراشه‌ی ۶۴ بیتی خود را همراه با چهار هسته‌ی Cortex A57 و چهار هسته‌ی Cortex A53 تولید کرده است. فرکانس کاری هسته‌های Cortex A57 این کمپانی ۱۹۵۸ مگاهرتز (۱.۹ گیگاهرتز) و فرکانس کاری چهار هسته‌ی Cortex A53 نیز روی ۱۵۵۵ مگاهرتز (۱.۵۶ گیگاهرتز) تنظیم شده است.

نکته‌ی جالب توجه در مورد فرکانس هسته‌های مورد استفاده در اسنپ‌دراگون ۸۱۰، پایین بودن فرکانس کاری این هسته‌ها در برابر هسته‌های کریت ۴۵۰ است که در اسنپ‌دراگون ۸۰۵ مورد استفاده قرار گرفته است. فرکانس کاری تراشه‌ی چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۰۵، ۲.۶۵ گیگاهرتز است. البته می‌توان این موضوع را به‌دلیل بهره‌گیری از هشت هسته در اسنپ‌دراگون ۸۱۰ خواند.

S810Int 1

کوالکام همچون نسخه‌های پیشین اسنپ‌دراگون، از هسته‌های اختصاصی کریت بهره نبرده و در عوض گواهی استفاده از معماری هسته‌های Cortex A57 و Cortex A53 را در اختیار گرفته و این هسته‌ها را در تراشه‌ی خود مورد استفاده قرار داده است.

S810Int 2

تفاوت عمده‌ی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ با اسنپ‌دراگون ۸۰۵، در قابلیت انجام پردازش‌های ۶۴ بیتی توسط اسنپ‌دراگون ۸۱۰ است. کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۰۵ را براساس معماری ARMv7-A ISA توسعه داده، در حالی که اسنپ‌دراکون ۸۱۰ مبتنی بر ARMv8-A است. همچنین S805 مبتنی بر لیتوگرافی ۲۸ نانومتری است در حالی که تراشه‌ی ۶۴ بیتی کوالکام براساس لیتوگرافی ۲۰ نانومتری تولید شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات