گلکسی نوت 4 نسخه LTE-A معرفی شد: پردازنده اسنپ‌دراگون 810 و سرعت اتصال 300 مگابیت بر ثانیه

دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ نسخه LTE-A گلکسی نوت 4 را با پردازنده 64 بیتی اسنپ‌دراگون 810 کوالکام و اتصال سه بانده LTE Cat9 معرفی کرده است. این محصول ژانویه ۲۰۱۵ راهی بازار کره جنوبی خواهد شد.
تبلیغات

امروز سامسونگ نسخه سریع‌تری از گلکسی نوت 4 را با نام Galaxy Note 4 LTE-A معرفی کرد که به جدیدترین پردازنده 64 بیتی کوالکام، یعنی اسنپ‌دراگون 810 مجهز شده است. این تراشه از اتصال Cat6 LTE پشتیبانی می‌کند. سامسونگ اعلام کرده که ژانویه ۲۰۱۵ فبلت گلکسی نوت 4 نسخه LTE-A را به صورت محدود در بازار کره جنوبی توزیع خواهد کرد.

مدل کنونی گلکسی نوت 4 هم از LTE-A دو بانده پشتیبانی می‌کند و سرعت انتقال داده در آن ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است. اما در نسخه LTE-A از سه باند استفاده شده و در صورتی که Cat6 باشد، سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را هم پشتیبانی می‌کند. البته نسخه جدید فبلت سامسونگ در واقع مجهز به LTE Cat9 با سرعت دانلود ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه است که البته چنین سرعتی برای اینترنت دیتا، تا سال آینده میلادی وجود نخواهد داشت.

Galaxy-Note-4-lte-a

با سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌توانید یک ویدیوی ۷۰۰ مگابایتی را تنها در ۱۹ ثانیه دانلود کنید. می‌توان ۱۰ آهنگ ۴ مگابایتی را تنها در یک ثانیه دریافت کرد. برای دستیابی به چنین سرعتی باید به آنتنی وصل شوید که از اتصال سه‌بانده پشتیبانی کند. نرخ انتقال داده ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه، چهار برابر سریع‌تر از LTE مورد استفاده کنونی است.

هنوز اطلاعاتی درباره قیمت Note 4 LTE-A منتشر نشده و مشخص نیست که آیا این محصول در بازارهای بزرگی چون ایالات متحده هم ارائه خواهند شد یا خیر! سامسونگ وقتی نسخه LTE-A گلکسی اس 5 را معرفی کرد، به روشنی اعلام کرد که این محصول فقط در بازار کره توزیع خواهد شد، با این حال شایعات جدید حاکی از آنند که نسخه سریع‌تر S5 به زودی راهی بازارهای اروپایی هم خواهد شد. در مورد گلکسی نوت 4 نسخه LTE-A نیز وضعیت روشن نیست و هنوز سامسونگ برنامه‌ خود برای فروش آن را اعلام نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات