تیم کوک، بهترین مدیرعامل سال 2014 از نگاه CNN

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک از طرف شبکه CNN به عنوان بهترین مدیر عامل سال  2014 انتخاب شد. بالا رفتن ارزش سهام اپل و البته معرفی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس از جمله دلایل انتخاب تیم کوک به عنوان بهترین مدیر عامل سال 2014 است.
تبلیغات

بالا رفتن ارزش سهام اپل و البته معرفی محصولاتی که بار دیگر رکورد فروش را شکستند، دلایلی برای انتخاب تیم کوک به عنوان بهترین مدیر سال به شمار می‌رود. در بررسی شبکه CNN تیم کوک با وجود حضور مدیران با سابقه دیگری مانند جان چن  از بلک‌بری، مرسی بارا از جنرال موتورز و مگ ویتمن از اچ‌پی در رتبه اول قرار گرفته است.

امسال ارزش سهام اپل 40 درصد رشد داشت که این امر بار دیگر جایگاه خوبی را برای این شرکت در وال استریت به ارمغان آورد. به گفته CNN، تیم کوک سال 2014 اقدامات فوق‌العاده‌ای را انجام داده است، مدیریت خوب اپل در برگزاری رویداد مهمی مانند معرفی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس همچنین استفاده روز افزون از اپل پِی از جمله این اقدامات است. همچنین شور و شوقی که مشتریان برای عرضه اپل واچ ابتدای سال 2015 دارند نیز از دیگر نقاط مثبت حضور تیم کوک بوده است. CNN در این مورد می‌گوید:

کوک سخت‌ترین شغل مدیر عاملی را در آمریکا بر عهده دارد چرا که او باید منتقدان اپل را قانع کند که پس از مرگ استیو جابز نیز این شرکت قادر به نوآوری است. البته او تا کنون این امر را به اثبات رسانده است.

جایزه بهترین مدیر عامل سال، تنها جایزه‌ای نیست که امسال تیم کوک دریافت می‌کند، چرا که او پیش از این نیز عنوان مرد سال را از فاینشیال تایمز دریافت کرده بود و برای دریافت این عنوان نیز دلایل مشابهی مانند اثبات رشد و نوآوری اپل حتی پس از استیو جابز و البته تزریق ایده‌های تازه به شرکت اپل توسط او مطرح شده بود. اگرچه تیم کوک نامزد کسب عنوان مرد سال نشریه تایمز نیز بود، اما این عنوان به مبارزان با بیماری مهلک ابولا رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات