نسل بعدی گوشی‌های پرچمدار 4 گیگابایت رم دارند

سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تلفن‌های پرچمدار کنونی به حافظه‌های رم ۲ یا نهایتا ۳ گیگابایتی مجهز شده‌اند. اما به نظر می‌رسد که به زودی استاندارد ظرفیت رم این ابزارها تغییر کرده و پرچمداران نسل بعدی با حافظه رم ۴ گیگابایتی ارائه شوند.
تبلیغات

به نظر می‌رسد دستگاه‌های موبایل وارد دنیای جدیدی شده‌اند و به زودی گنجایش حافظه رم آنها با لپ‌تاپ‌ها برابری خواهد کرد. سامسونگ به تازگی اعلام کرده که تولید انبوه DRAM‌های موبایل LPDDR4 با ظرفیت 4 گیگابایت را برای استفاده در تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند آغاز کرده است. این حافظه‌ها با تکنولوژی ۲۰ نانومتری تولید شده و نرخ انتقال ورودی/خروجی آنها تا ۳۲۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. با حافظه‌های LPDDr4 امکان نمایش و ضبط ویدیوهای UHD و عکاسی پشت سر هم، امکان ثبت تصویر با رزولوشن بالا با وجود سنسورهای ۲۰ مگاپیکسلی و البته ۴۰ درصد مصرف انرژی پایین‌تر  نسبت به نسل قبلی فراهم شده است.

samsung-lpddr4

سامسونگ هم‌اکنون نیز حافظه‌های LPDDR4 خود را در ظرفیت‌های ۲ و ۳گیگابایت به تولیدکنندگان پردازنده موبایل می‌فروشد، بنابراین نسل آینده تلفن‌ها و تبلت‌ها به حافظه‌های رم بهینه‌تری مجهز خواهد شد. سامسونگ اعلام کرده که حافظه‌های ۴ گیگابایتی جدید این کمپانی اوایل سال ۲۰۱۵ روانه بازار خواهند شد. می‌توان انتظار داشت که گلکسی اس 6 یا گلکسی نوت 5 یا هر دو به حافظه ۴ گیگابایتی LPDDR4 سامسونگ مجهز شوند.

جو سون چوی، نایب رییس بخش فروش و بازاریابی حافظه سامسونگ در این باره می‌گوید:

ما به دنبال آن هستیم که با آغاز تولید رم‌های LPDDR4 هشت گیگابایتی که سریع‌تر از DRAMهای پی‌سی‌ها و سرورها هستند و انرژی کمتری هم مصرف می‌کنند، بتوانیم سخت افزاری مناسب برای موبایل‌های پرچمدار امروزی که نمایشگرهای بزرگ با پشتیبانی از رزولوشن UHD دارند، ارائه کنیم.

آیا موبایل‌های 4K را در بازار خواهیم دید؟ حقیقت امر تصور ما این است که اولین ابزارهایی که به نمایشگرهایی با رزولوشن 4K مجهز می‌شوند، تبلت‌های هستند، چرا که استفاده از نمایشگرهای UHD روی صفحات بزرگ‌تر اهمیت بیشتری دارد تا موبایل‌های ۵ تا ۶ اینچی! اما با جنگ رزولوشنی که در دستگاه‌های موبایل شروع شده، اصلا بعید نیست که پرچمداران بعدی سامسونگ و ال‌جی و... به نمایشگری با رزولوشن 4K مجهز شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات