استودیو DICE توانست بخش‌هایی از بازی Battlefield 4 را بر روی iOS اجرا کند

یک‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
استودیو نام آشنای DICE که برای ساخت سری بازی‌های Battlefield معروف است، توانسته قسمت‌هایی از بازی Battlefield 4 را که از موتور گرافیکی  Frostbite 3 بهره می‌برد، بر روی پلتفرم iOS با موفقیت اجرا کند.
تبلیغات

زمانی که قسمت سوم این مجموعه به بازار عرضه شد، خبرهایی در مورد پورت این موتور گرافیکی برای موبایل‌ها توسط استودیو DICE مطرح شده بود و حتی قرار بود بازی جدیدی از سری Battlefield برای iOS منتشر شود که در طول مراحل ساخت، کنسل شد. حال پس از مدت‌ها، ظاهرا مهندسین و تیم توسعه‌ی موتور گرافیکی Frostbite که به قلب تپنده‌ی اغلب بازی‌های شرکت EA Games تبدیل شده است، به نتایج قابل قبول و خوشحال کننده‌ای در مورد پورت این موتور گرافیکی بر روی پلتفرم iOS دست پیدا کرده‌اند.

Battlefield 4 1

مدیر بخش تولید و توسعه‌ی موتور گرافیکی، Kristoffer Benjaminsson در بلاگ رسمی استودیو DICE با اعلام این خبر گفت:

ما برای این‌که متوجه شویم این موتور گرافیکی تا چه اندازه می‌تواند در موبایل‌ها جوابگو باشد و با نهایت قدرت  اجرا شود، خود را در معرض آزمایشی بسیار سخت قرار دادیم. ما قسمت‌هایی از بازی Battlefield 4 را انتخاب کردیم و توانستیم در پلتفرم iOS اجرا کنیم. به جرات می‌توانم بگویم این برترین جلوه‌های بصری است که تا به حال در iOS مشاهده شده است.هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است، اما از نتیجه‌ای که دریافت کردیم بسیار خوشحال هستیم. احساس بسیار خوبی از بابت این پروژه داریم، از اینکه توانستیم آن را اجرا کنیم و فهمیدیم هنوز قابلیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی را پیش‌رو داریم. ما در آخر متوجه شدیم که برای ارتقا‌ سطح کیفی و افزودن قابلیت‌های متنوع، فضای مناسبی را در اختیار داریم. ما از قدرت سخت‌افزاری که پیش روی خود دیدیم شگفت زده شدیم.تمام این نتایج موفقیت آمیزی که به دست آمده، به لطف سخت‌افزار بهینه شده و رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزاری به کار رفته در چیپ‌ست محصولات اپل به نام Metal است.
Battlefield 4

بنجامینسون در وصف قابلیت Metal می‌گوید:

این API توانست مارا به نتایجی برساند که قبلا غیر ممکن بود. این برای اولین بار است که ما توانستیم هم کیفیت بالایی در جلوه‌های بصری کسب کنیم و هم تعداد زیادی اشیا در محیط گرافیکی مورد نظرمان اجرا کنیم. ما تمام این کار را با آخرین قابلیت‌های سخت‌افزاریمان توانستیم پیاده‌سازی کنیم.

 تیم مهندسی Frostbite در استودیو DICE، این پروژه را در قالب یک دموی تکنیکی اجرا کرده‌اند و هنوز خبری رسمی مبنی بر این‌که آیا قرار است بازی Battlefield یا بازی‌هایی برپایه موتور گرافیکی Frostbite برای موبایل‌ها عرضه شوند یا خیر، منتشر نشده است. اما امیدواریم با توجه به نتایج به دست آمده، به زودی شاهد تحولات عظیم در جلوه‌های بصری بازی‌های موبایلی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات