مشخصات کامل کنسول پی‌سی GR8 ایسوس اعلام شد

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
مطالعه 4 دقیقه
چندی پیش در نمایشگاه CES 2014، ایسوس با یک خبر گیمرها را غافل‌گیر کرد و آن عرضه اولین کنسول PC بازی در دنیا با نام GR8 بود. حال این کمپانی اطلاعات تکمیلی از محصول جدید خود را اعلام کرده است.
تبلیغات

گیمرهای حرفه ای و شیفتگان بازی‌های کامپیوتری سالها است که با محصولات خانواده ROG ایسوس آشنا هستند. این خانواده از محصولات ایسوس به ساخت و تولید انواع پلتفرم‌های بازی مشهور هستند. GR8 نیز متعلق به همین خانواده است و با ابعاد کوچک و در عین حال مشخصات رده بالای خود، توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرده است. این کنسول بازی به یک پردازنده Core i7 و پردازنده گرافیکی GeForce GTX 750Ti انویدیا مجهز است تا بازی‌های Full HD را به راحتی اجرا کند. GR8 از 16 گیگابایت حافظه DDR3L برخوردار است و از استاندارد وای‌فای دو باند 802.11ac و سیستم عامل ویندوز 8.1 پشتیبانی می‌کند. به علاوه از یک گیرنده Miracast نیز برخوردار است تا محتوای HD را به صورت بی‌سیم به دستگاه‌هایی که از سیستم عامل اندروید یا کامپیوترهای ویندوزی و به طور مستقیم به تلویزیون HD منتقل کند.

کنسول بازی ROG GR8 با بدنه مات و سیاه رنگ از طراحی متفاوتی برخوردار است و دسترسی به سخت‌افزارهای داخلی آن از جمله اسلات حافظه و هارددیسک را برای ارتقا سیستم به سادگی فراهم کند.

سخت‌افزارهای اختصاصی برای بازی‌های آنلاین

GR8-1

با مجهز شدن به یک پردازنده Core i7 و پردازنده گرافیکی GTX 750Ti کاربران کنسولی در اختیار خواهند داشت که قدرتمند ترین بازی‌های Full HD را به خوبی اجرا خواهد کرد. به علاوه این کنسول از 4K/UHD نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند از طریق پورت HDMI یا DisplayPort به تلویزیون متصل شود.

کنسول پی‌سی GR8 ایسوس به پورت اترنت نیز مجهز است تا عملکرد بهتری را در پشتیبانی از پروتکل‌های TCP و UDP برای بازی‌های آنلاین به همراه داشته باشد. این کنسول از فناوری Game First III نیز پشتیبانی می‌کند تا بازی‌های آنلاین را بدون وقفه اجرا کند. GameFirst III چهار اولویت از پیش تنظیم شده دارد و امکان تنظیمات دستی برای کاربرانی که می‌خواهند کنترل کاملی بر شبکه خود داشته باشند، فراهم می‌کند. ابزار Network Monitor نیز به کاربران اجازه مدیریت ترافیک شبکه و بررسی سرعت اتصالات آن را می‌دهد.

همچنین ویژگی Steam به کاربران اجازه دانلود بازی بر روی کنسول GR8 را تنها با چند کلیک می‌دهد. به کمک Steam Big Picture نیز قادرخواهند بود تا بازی‌های کامپیوتری خود را روی تلویزیون Full HD اجرا کنند.

صدای فوق‌العاده با SupremeFX

کنسول بازی GR8 از فناوری صوتی SupremeFX پشتیبانی می‌کند تا تصاویر با کیفیت را در کنار صدای تاثیرگذار و شفاف ارائه دهد. این کنسول بازی از یک طراحی داخلی ویژه برخوردار است تا میزان تداخلات الکترومغناطیسی را کاهش دهد و تجهیزات صوتی حرفه‌ای را به همراه ابزارهای صوتی برای تامین بهترین کیفیت، ارائه دهد.

تجهیزات دیجیتال و آنالوگ به کار رفته در GR8 به صورت فیزیکی ایزوله و تفکیک شده اند تا تداخلات الکترومغناطیسی را به حداقل برسانند. در این کنسول از خازن‌های صوتی ELNA استفاده شده است که صدایی رسا و طبیعی را بازسازی و پخش می‌کند.

این کنسول بازی مجموعه ای از راه حل‌های صوتی قدرتمند از جمله Sonic SenseAmp، SonicSoundStage، Sonic Studio و Sonic Radar II برخوردار است. Sonic SenseAmp به صورت خودکار یک آمپلی‌فایر داخلی را برای هماهنگی با هدفون تنظیم می‌کند.

Sonic SoundStage به گیمرهای اجازه می‌دهد تا تنظیمات صوتی را برای ژانرهای مختلف از بازی‌های دلخواهشان انتخاب کنند. این تنظیمات از طریق نرم افزار و یا توسط بایوس سیستم به صورت سخت افزاری قابل تغییر هستند.

Sonic Studio مجموعه ای از تنظیمات را روی کانال‌های صوتی تنها با یک کلیک و برای تامین صدای Surround در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به علاوه امکان تنظیماتی برای کنترل Reverb، Bass Boost، Equalizer، Voice Clarity و Smart EQ نیز دارد. Sonic Radar II نیز صدای متناظر با شلیک گلوله‌ها، صدای پای افراد و سایر افکت‌های صوتی را فراهم می‌کند تا دقت و جزئیات صوتی بازی افزایش پیدا کند.

قابلیت ارتقا آسان، عملکرد بی‌صدا و خنک

کنسول بازی ROG GR8 به صورتی طراحی شده است که ارتقا سخت افزارهای آن از جمله هارددیسک و حافظه دستگاه به سادگی امکان‌پذیر است. به علاوه کاربران یک دستگاه کم مصرف در اختیار دارند که در حالت غیرفعال کمتر از 15 وات انرژی مصرف می‌کند و زمانی که با حداکثر توان مشغول فعالیت است، نویز کنسول تنها به 28 دسی‌بل می‌رسد که برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است. ایسوس در طراحی این دستگاه از یک فن اختصاصی و هیت‌سینکهای مسی استفاده کرده است تا گرمای تولید شده توسط پردازنده GPU را با بالاترین سرعت و کارایی از بین ببرند.

تجهیزات تکمیلی

GR8-3

کنسول بازی GR8 ایسوس به همراه دو وسیله جانبی ارائه می‌شود. یک ماوس ROG Gladius و یک صفحه کلید M801 که برای موقعیت های مختلف در بازی‌های متفاوت بهترین ابزارهای کنترلی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهند.

ماوس ROG Gladius یک ماوس کابلی اپتیکال است که عملکرد مناسبی در بازی‌های FPS دارد. این ماوس به سوئیچ های Omron مجهز است که شخصی سازی تنظیمات آن از جمله DPI را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

صفحه کلید M801 از طراحی بسیار خاصی برخوردار است و در دو حالت بازی و PC قابل تنظیم بوده که برای گیمرها همراه جدایی ناپذیر در تمام بازی‌ها خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات