سقوط فروش کنسول ایکس‌باکس وان پس از دو ماه در ژاپن

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
دو ماه از عرضه‌ی کنسول Xbox One  مایکروسافت در کشور ژاپن می‌گذرد، اما آمارها نشان می‌دهد فروش این کنسول سیر نزولی را طی می‌کند و مقامات مایکروسافت را نگران کرده است.
تبلیغات

قبل از عرضه‌ی کنسول ایکس ‌باکس وان در کشور ژاپن، مایکروسافت مدعی بود که می‌تواند برخلاف کنسول قبلی خود، توجه ژاپنی‌ها را جلب کند و طلسم کم توجهی ژاپنی‌ها را نسبت به محصولات غربی در هم بشکند. اما ظاهرا تمام نقشه‌های شرکت آمریکایی مایکروسافت تا به این لحظه نقش برآب شده است. ایکس‌ باکس وان در اولین هفته از حضور خود با هیچ صف طویلی از خریداران مواجه نشد و فقط توانست ۲۵ هزار دستگاه را به فروش برساند. این رقم در هفته‌ی دوم افت فاحشی داشت و به سه هزار دستگاه رسید. پس از گذشت ۹ هفته، پیشرفت قابل‌توجه‌ای در فروش کنسول جدید مایکروسافت ایجاد نشد و حال این رقم به ۵۹۹ واحد رسیده است که فروش کلی کنسول را از بدو حضور تا الان به رقم ۳۴,۹۲۷ دستگاه رسانده است.

Xbox360XboxOneJapanTable-576x425

در سوی دیگر، کنسول ایکس‌ باکس 360 که در ظاهر وضعیت بهتری نسبت به ایکس‌باکس وان دارد، درواقع وضعیت فروش خوبی را سپری نمی‌کند و عملکردی ضعیف را نسبت به کنسول‌های ژاپنی از خود نشان داده است.

تجربه‌ نشان می‌دهد که ژاپنی‌ها از محصولات وطنی بیشتر استقبال می‌کنند و درواقع جنگ و رقابت کنسولی در این کشور بیشتر بین محصولات سونی و نینتندو است که اجازه‌ی حرکت به شرکتی خارجی را نمی‌دهند.

فروش کنسول ایکس‌باکس وان در ژاپن

با اینکه از زمان روی کار آمدن نسل هفتم، سلطه‌ی تمام و کمال شرکت‌های ژاپنی بر دنیای بازی‌های ویدیویی کم‌رنگ‌تر شد، اما آن‌ها قدرت خود را در بازارهای محلی از دست ندادند. فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت چندی پیش گفته بود که برای مایکروسافت تعداد فروش مهم نیست، مهم حضور در بازار ژاپن است. ظاهرا این سیاست مایکروسافت می‌تواند از جهاتی مفید باشد. تعداد زیادی بازی‌ساز و شرکت نشر و تولید سرگرمی در ژاپن وجود دارند و مایکروسافت می‌تواند با استمرار حضور خود در این کشور، ارتباطاتی با آن‌ها برقرار کند و عناوین آن‌ها را برای کنسول خود هم عرضه کند. انتشار بازی‌های ژاپنی برای کنسول ایکس‌باکس اگر در خود ژاپن مورد استقبال قرار نگیرد، حداقل در بازارهایی که مایکروسافت قدرت فروش دارد می‌تواند مفید باشد و دارندگان کنسول‌های خود را از تجربه‌ی این عناوین محروم نمی‌کند.

Xbox-japan

چندی پیش، تاکاشی سنسو، مدیر بخش ایکس‌باکس وان ژاپن، با اینکه ابراز نگرانی از فروش ضعیف این کنسول را اعلام کرد، اما از برنامه‌های بلند مدت و دید آینده‌نگرانه‌ای نسبت به همه‌گیر کردن ایکس‌باکس وان خبر داد.

طبق آخرین آمار فروش هفتگی که از ۱۸ اکتبر تا ۲۵ اکتبر سال جاری میلادی ثبت شده است، کنسول پلی‌استیشن 4 توانست تعداد ۸٫۴۷۸ واحد و پلی‌استیشن 3 تعداد ۴٫۹۷۵ واحد فروش داشته باشد. کنسول‌های مایکروسافت، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 به ترتیب ۹۰۴ و ۸۹ دستگاه در کل کشور ژاپن به فروش رسانده‌اند. براساس آخرین اطلاعات رسمی، پلی‌استیشن 4 به فروش کلی ۱۲.۴ میلیون واحد از زمان انتشار خود تا به این لحظه در سراسر دنیا رسیده است و رقیب آن، ایکس‌باکس وان در همین بازه‌ی زمانی، تعداد ۶.۲ میلیون واحد را تجربه کرده است. در زیر جدول فروش کنسول‌ها را مشاهده خواهید کرد.

Chart

آمار فروش هفتگی از ۱۸ اکتبر تا ۲۵ اکتبر ۲۰۱۴

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات