رقیب پروژه‌ی Ara با تمرکز بر امنیت از راه می‌رسد

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
پروژه‌ی Ara گوگل دیگر تنها گوشی هوشمند ماژولار نیست. این پروژه اکنون یک رقیب نوظهور از سوی Vsenn در کنار خود می‌بیند که بر اساس وب‌سایت رسمی آن، توسط مدیر سابق پروژه‌ی Android X نوکیا بنیان‌گذاری شده است.
تبلیغات

 این پروژه در حال حاضر به اندازه‌ای جدید است که کلیه‌ی جزئیات ارائه شده در خصوص آن در یک صفحه‌ی معرفی جای می‌گیرد. با این وجود، اطلاعات ارائه شده به اندازه‌ای واضح هستند که بتوان تشخیص داد اهداف پروژه از چه قرار است. بر خلاف Project Ara که توسط گوگل در حال توسعه است و اجزای قابل جایگذاری بسیاری تحت عنوان کامپوننت دارد، Vsenn تنها سه بخش قابل جداسازی خواهد داشت که شامل دوربین، باتری و پردازنده/رم می‌شود. در کنار این موارد البته کاور پشتی دستگاه نیز قابل جایگزینی خواهد بود که نمونه‌ی آن را در گوشی‌های غیرهوشمند قدیمی دیده‌ایم.

گفته می‌شود که این گوشی به همراه سه لایه‌ی رمزنگاری ارائه خواهد شد که در کنار آن دسترسی رایگان و آزاد به شبکه‌ی VPN و یک سرویس ابری ایمن نیز تدارک دیده شده است. در نهایت این گوشی هوشمند به اندروید خام مجهز خواهد شد که از طرف سازنده تا 4 سال پشتیبانی و بروزرسانی خواهد شد. این استارتآپ در اکانت توییتر خود اعلام کرده اولین مدل از این گوشی ماژولار به یک صفحه‌نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن 1080p مجهز خواهد بود.

تصور می‌کنیم به لطف اجزای قابل جداسازی کمتر، مدیریت و توسعه بر این دستگاه بسیار ساده‌تر از پروژه‌ی Ara گوگل باشد و نتایج نهایی آن را در آینده‌ی نزدیک‌تری قابل مشاهده باشد.

ما در زومیت اطمینان حاصل خواهیم کرد هرگونه اطلاعات و جزئیات بیشتر در خصوص این پروژه به اطلاع شما رسانده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات