مایکروسافت قصد دارد، دراپ‌باکس را با آفیس یکپارچه کند

سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت و دراپ‌باکس امروز اعلام کردند که قرار است برای یکپارچه سازی سرویس ابری دراپ‌باکس با مجموعه نرم‌افزارهای اداری آفیس، همکاری کنند. به این ترتیب دراپ‌باکس به نسخه‌ی وب و موبایل آفیس اضافه خواهد شد.
تبلیغات

دراپ‌باکس یکی از رقبای جدی سرویس وان‌داریو مایکروسافت است. اما این سرویس رقیب جدی سرویس‌های همچون داریو گوگل، آی‌کلاد اپل و بسیاری دیگر از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی سرویس‌های ابری نیز به شمار می‌رود. از طرفی، دراپ‌باکس جزو قدیمی‌ترین و بهترین‌ سرویس‌های ارائه دهنده‌ی فضای ابری است و کاربران شرکتی و خانگی بسیاری مشترک آن هستند و حاضر نیستند حتی با کاهش قیمت فضای ابری سرویس درایو گوگل یا وان‌درایو مایکروسافت، از دراپ‌باکس مهاجرت کنند. از این رو مایکروسافت تصمیم گرفته تا به جای رقابت مستقیم با دراپ باکس، سعی کند تا یک ارتباط دو طرفه را با آن شکل دهد.

جالب است بدانید که در حال حاضر سرویس دراپ‌باکس بیش از ۳۵ میلیارد سند آفیس شامل فایل‌های ورد، اکسل و پرزنتیشن‌های پاورپوینت را در خود جای داده است. به این ترتیب، به زودی کاربران سرویس دراپ‌باکس می‌توانند فایل‌های خود را به راحتی در آفیس مایکروسافت مشاهده کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشند.با این‌ حال مشخص نیست شرکت مایکروسافت که خود سرویس One Drive را در اختیار دارد، از این همکاری چه سودی خواهد برد. به هر حال وان‌درایو نتوانست همچون دراپ‌باکس محبوب شود و شاید تصمیم مایکروسافت برای مشارکت با دراپ‌باکس در نهایت به سود ردموندی‌ها نیز پیش رود.

مایکروسافت وعده داده است در بسته‌ی بروز رسانی که تا چند هفته‌ی دیگر ارائه خواهد کرد، یکپارچگی با دراپ باکس در اپلیکیشن مخصوص تلفن‌های اندروید، آیپد و آیفون اضافه شود. سال آینده نیز این قابلیت به نسخه‌ی تحت وب آفیس اضافه خواهد شد.

پس از این بروز رسانی کاربران دراپ باکس می‌توانند:

  • اسناد آفیس را مستقیما از طریق اپلیکیشن موبایل دراپ‌باکس ویرایش کرده و تغییرات را بین ابزارهای مختلف همگام کنند. همچنین می‌توانند بخشی از تغییرات را در خانه و با PC انجام داده و باقی را بر روی موبایل و در دراپ‌باکس انجام دهند.
  • امکان دسترسی به اسناد ذخیره شده در دراپ‌باکس مستقیما از طریق اپلیکیشن آفیس میسر می‌شود.
  • امکان اشتراک گذاری اسناد آفیس موجود در دراپ‌باکس به کاربران دیگر، مستقیما از داخل آفیس میسر خواهد شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات