با گجت پوشیدنی TZOA، میزان آلودگی هوای محیط را بسنجید

یک‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
آلودگی هوا یکی از مشکلات کلان شهرها است. وجود انواع آلودگی‌ها چون گازهای سمی، گرد و غبار و ذرات معلق، سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند. گجت پوشیدنی TZOA درصدد آن است تا با مطلع کردن کاربر از وضعیت آلودگی هوا، تدابیر ویژه را در مواقع لزوم به وی یادآوری کند.
تبلیغات

توسعه‌دهندگان گجت پوشیدنی TZOA محصول تولیدی خود را اولین گجت پوشیدنی برای تشخیص وضعیت هوا عنوان می‌کنند. این گجت دارای سنسورهایی است که امکان سنجش میزان آلودگی هوا را در اختیار سیستم کنترلی آن قرار می‌دهد. از جمله‌ی سنسورهای مورد استفاده می‌توان به سنسور اندازه‌گیری اشعه‌ی ماورابنفش، رطوبت‌سنج و دماسنج اشاره کرد که با جمع‌آوری داده‌ها و انتقال آن‌ها به اپلیکیشن، آلودگی هوا تعیین می‌شود. با استفاده از این اپلیکیشن، هر کاربر می‌تواند میزان آلودگی محیطی را که در آن حضور دارد، اندازه‌گیری کرده و در اختیار دیگران قرار دهد. با استفاده از این سیستم و با کمک کاربران، می‌توان اطلاعات دقیق‌تری از میزان آلودگی هوا در سطح شهر به‌دست آورد.

این گجت هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد. توسعه‌دهندگان در حال طراحی و تولید نسخه‌ی اولیه‌ بوده و بررسی صحت اطلاعات دریافتی در مقابل سنسورهای دقیق هواشناسی هستند. در صورتی که این گجت تمام مراحل پیش‌بینی شده را با موفقیت پشت سر بگذارد، شاهد عرضه‌ی این محصول در تابستان سال ۲۰۱۵ خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات