اپلیکیشن QPair ال‌جی چگونه تبلت و گوشی‌ هوشمند را به یکدیگر متصل می‌کند؟

پنج‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
مطالعه 4 دقیقه
شاید بعضی از شما‌، یک تبلت در کنار گوشی هوشمند خود دارید و دوست دارید برخی قابلیت‌های این دو گجت بین آن‌ها مشترک باشد و تماس‌ها، پیامک‌ها و حتی اعلانات شبکه‌های اجتماعی که به گوشی مخابره می‌شود، بر روی تبلت هم نمایش داده شود. این کار به سادگی با اپلیکیشن جدید QPair ال‌جی که در ادامه به تشریح آن خواهیم پرداخت، امکان‌پذیر است.
تبلیغات

مشغول به تماشای فیلم با تبلت در اتاق خوابتان هستید و موبایلتان در فاصله‌ای دور از شما، به شارژر متصل است. تماس تلفنی یا پیامکی دریافت می‌شود، یا نوتیفیکیشنی از توییتر دریافت می‌کنید. شاید تصور کنید که تنها راه حل، دسترسی به گوشی است. اما حالا که یک تبلت هم در اختیار دارید، برنامه‌ی QPair ال‌جی می‌تواند بیشتر اعلانات و عملکردهای ارتباطی گوشی را به صورت هم‌زمان در تبلت هم به نمایش در بیاورد و حتی به پاسخگویی از طریق آن مشغول شوید.

نصب و راه‌اندازی

اپلیکیشن QPair برای همه‌ی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی در دسترس است، اما ظاهرا این برنامه تطابق بیشتری با محصولات ال‌جی به خصوص تبلت G Pad دارد و بر روی دیگر محصولات شاید نتوان به طور کامل از آن استفاده کرد. با مراجعه به گوگل‌پلی می‌توانید این اپلیکیشن را برای دستگاه اندرویدی خود دریافت کنید. توجه داشته باشید که برنامه باید در هر دو دستگاه تبلت و موبایل نصب شود. عملیات جفت شدن دستگاه‌ها به وسیله‌ی اتصال بلوتوث به سرعت انجام می‌شود و پس از آن می‌توان تنظیماتی که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم، در دسترس قرار می‌گیرد.

 

تماس‌ها و پیامک‌ها

با فعال کردن برنامه‌ی QPair در هر دو دستگاه، کاربر قادر خواهد بود کلیه تماس‌ها و پیامک‌هایی که به گوشی می‌رسد، در تبلت خود مشاهده کند. در تماس‌ها،کاربر علاوه بر این‌که می‌تواند به تماس پاسخ دهد، قابلیت این را هم دارد تماس را با پیامک یا بدون آن رد کند. اگر گوشی پیامکی دریافت کند، بلافاصله در تبلت به نمایش گذاشته می‌شود و کاربر می‌تواند حتی از طریق تبلت به آن پاسخ دهد.

LG-QPair-2

اعلانات شبکه‌های اجتماعی

خوشبختانه قابلیت QPair از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های متنوعی پشتیبانی می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فیس‌بوک، توییتر، Whats App و یاهو مسنجر اشاره داشت. با فعال کردن این بخش، نوتیفیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی در تبلت علاوه‌ بر گوشی قابل مشاهده است. کاربر نمی‌تواند عملکرد خاصی را بر روی اعلانات انجام دهد و برای این‌کار باید به گوشی مراجعه کرد.

Social-Network-QPair

Quick Memo

قابلیت Quick Memo، امکان یادداشت برداری به وسیله‌ی تایپ یا دست نوشته را به کاربر می‌دهد. در QPair با استفاده از این قابلیت، کاربر می‌تواند تمام فایل‌ها و نوشته‌های ذخیره شده در این بخش را بین دو دستگاه به اشتراک بگذارد.

اشتراک‌گذاری اینترنت

اشتراک‌گذاری اینترنت از طریق اتصال QPair یکی از راحت‌ترین راه‌هایی است که می‌توان دستگاه دیگری را از سرویس اینترنت بهره‌مند کرد. دیگر نیاز نیست تا هات‌اسپات را فعال کنید، تبلت را به لیست اضافه کنید و رمز عبور وارد کنید. تنها با فعال کردن گزینه‌ی Internet Sharing در QPair، تبلت به سرویس اینترنت گوشی متصل می‌شود. با قطع کردن اینترنت بر روی تبلت، گوشی هم به طور خودکار عملیات ارسال را برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی قطع می‌کند.

Recent App

با فعال کردن این قابلیت، کاربر می‌تواند آخرین اپلیکیشنی را که در موبایل خود اجرا کرده است را در تبلت خود باز کند و به کار خود ادامه دهد. برای مثال وقتی در حال کار با گوگل کروم هستید، می‌توانید پس از بستن آن، بلافاصله به تبلت خود رفته و ادامه‌ی وب‌گردی خود را از تبلت دنبال کنید. استفاده از این قابلیت مستلزم این است که اپلیکیشن‌ها در هر دو دستگاه نصب شده باشند.

شاید بزرگ‌ترین ایرادی را که بتوان به QPair گرفت، ارتباط یک طرفه‌ی آن است. شما این امکان را ندارید که بیشتر قابلیت‌های معرفی شده را به طور عکس انجام دهید. شما نمی‌توانید تماس و پیامک‌های تبلت را بر روی گوشی دریافت کنید و از قابلیت‌های شبکه اجتماعی تبلت بر روی تلفن همراه خود استفاده کنید. اگر یک چنین قابلیتی وجود داشت، شاید مشکل اغلب کسانی که از در دست گرفتن تبلت در مکان‌های عمومی به خاطر سخت بودن حمل و نقل این گجت‌ها، اجتناب می‌کنند، بر طرف می‌شد. در هر صورت اپلیکیشن QPair ال‌جی کار خود را خوب انجام داده است و می‌تواند ابزار مناسبی برای کاربران باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات