طرح جدید سونی حاکی از کاهش تولید تلویزیون‌ها و موبایل‌های هوشمند و افزایش تولید PS4 است

پنج‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
شاید سونی به خوبی بداند که چطور گجت‌های فوق‌العاده‌ای را تولید کند، ولی متقاعد کردن مردم برای خرید این محصولات در بازار رقابتی امروز بسیار دشوار است. شاید به همین دلیل است که این شرکت خبر از اجرای طرحی 3 ساله داده‌ است.
تبلیغات

در جدیدترین فهرست‌های مالی منتشر شده، بخش موبایل سونی به‌تنهایی مسئول کاهش سود کلی سونی که بیشتر آن توسط پلی ‌استیشن 4 بدست آمده بود، شناخته شد. در کنفرانس سرمایه‌گذاران که اخیرا برگزار شد نیز آقای Hiroki Totoki اعلام کرد که شرکت سونی یک برنامه 3 ساله جدید برای جلوگیری از ضررها دارد. درواقع می‌توان گفت این طرح همان طرح کاهش تولید تلویزیون و گوشی‌های هوشمند است، همان چیزی که پیش از این در زومیت در مورد آن خوانده بودیم.

به گزارش رویترز، این طرح در واکنش به پیش‌بینی‌هایی است که خبر از ضرر 1.7 میلیارد دلاری بخش موبایل سونی تا ماه مارس  سال ۲۰۱۵ می‌دهند. بر طبق این طرح شرکت سونی رقابت با سایر کمپانی‌ها برای دراختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار را کنار گذاشته و در مقابل روی یک دسته خاص از ابزارها تمرکز می‌کند.

طی هفته‌های اخیر، این تصمیم سونی اولین در نوع خود نیست چرا که پیش از این سامسونگ نیز اعلام کرده بود که تعداد مدل‌های تولیدی گوشی‌های هوشمند خود را کاهش خواهد داد تا بتواند جلوی افت بخش موبایل خود را بگیرد. طبق اطلاعات فاش شده از این طرح، سونی به قرارداد خود به‌عنوان حامی مالی فیفا نیز پایان خواهد داد که ظاهرا این امر صرفه‌جویی 280 میلیون دلاری را برای این شرکت در پی خواهد داشت.

علاوه بر کاهش هزینه‌ها، شرکت سونی امیدوار است تا بتواند با تقویت بخش بازی خود سود بیشتری را نیز کسب کند. شرکت سونی علاوه بر فروش پلی ‌استیشن 4 در حال کار روی PlayStation Vue است که سرویس جدید تلویزیونی شبیه به Netflix است. نظر شما در مورد این سیاست جدید سونی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات