پردازنده‌ی A8 ویدیو 4K پخش می‌کند

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا پردازنده‌ی A8 که در آیفون ۶، ۶ پلاس و آیپد ایر ۲ بکار گرفته شده، قادر به پخش و خروجی تصویر در رزولوشن 4K است. احتمالا اپل در نسل بعدی ست‌تاپ‌باکس اپل‌تی‌وی از پردازنده‌ی A8 بهره خواهد برد تا پشتیبانی از رزلووشن 4K به آن اضافه شود.
تبلیغات

گزارش شده که سیستم-روی-یک-چیپ A8 اپل قادر به پخش ویدیو با رزولوشن 4K است. برخی معتقدند که این رزولوشن مربوط به تلویزیونِ ساخت اپل است که در آینده رونمایی خواهد شد و برخی نیز باور دارند که از A8 در نسل بعدی ست‌تاپ‌باکس Apple TV استفاده خواهد شد تا پشتیبانی از تلویزیون‌های 4K در آن میسر شود.

یکی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های تحت iOS به تازگی متوجه شده که A8 قادر به پخش ویدیو 4K است. از آنجا که آیفون‌ ۶ و آیفون ۶ پلاس هر دو از رزولوشن پایین‌تر از 4K بهره می‌برند، بنابراین پخش ویدیو در چنین رزولوشنی اثری در صفحه‌نمایش این محصولات ندارد. آیفون ۴.۷ اینچی از رزولوشن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل و آیفون ۵.۵ اینچی از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. رزولوشن 4K نیز معادل ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است که به مراتب بالاتر از رزولوشن صفحه نمایش آیفون‌های فعلی است مگر اینکه بخواهید تصویر آیفون‌ها را روی یک تلویزیون 4K پخش کنید یا اینکه قرار باشد در Apple TV بعدی از این پردازنده استفاده شود.

در حال حاضر Apple TV قادر به پخش ویدیو در رزلووشن 1080p است، اما از آنجا که تلویزیون‌های 4K وارد بازار شده‌اند و انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک محصولات بیشتری با این قابلیت به بازار عرضه شود، پس دور از ذهن نیست که نسخه‌ی بعدی Apple TV از رزولوشن 4K پشتیبانی کند. در حال حاضر ست‌تاپ‌باکس اپل از پردازنده‌ی A5 بهره می‌برد که اگر به A8 بروز شود، سرعت انجام امور مختلف در این دستگاه نیز افزایش خواهد یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات