تماشا کنید: مقایسه لرزشگیر اپتیکال گلکسی نوت 4 و آیفون 6 پلاس

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ و اپل با معرفی گلکسی نوت 4 و آیفون 6 پلاس هر دو یک چیز را برای اولین بار تجربه کردند و آن لرزشگیر اپتیکال بود. هر دو گوشی‌‌هوشمند با استفاده از این قابلیت وعده‌ی تصاویر ویدیویی با کمترین میزان لرزش را داده‌اند. در ادامه قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال این دو گوشی‌هوشمند را با هم مقایسه می‌کنیم.
تبلیغات

بدون تردید کاربرد یک ماژول OIS فراتر از ویدیو است و اگر نرم‌افزار نیز بهینه باشد، این قابلیت کمک می‌کند تا زمانی که در محیط‌های با نور کم عکس می‌اندازیم، سرعت شاتر کم شده و نور بیشتری توسط سنسور دوربین دریافت شود که این موضوع باعث افزایش کیفیت تصاویر می‌شود. هر چقدر هم که احساس کنید دستان شما ثابت هستند، باز هم لرزش‌های جزئی در دست شما وجود دارد و این قابلیت باعث می‌شود تا اثر لرزش‌های دست شما از بین برود. اگر بخواهیم کمی سخت‌گیرانه‌تر صحبت کنیم، اگر لرزشگیر اپتیکال دارای پشتیبانی خوب نرم‌افزاری نباشد، چندان کارایی نخواهد داشت.

شرکت سامسونگ نام Smart OIS را برای ماژول لرزش‌گیر اپتیکال خود برگزیده است که یک نام تجاری برای معرفی هر چه بهتر این قابلیت محصولات سامسونگ است که در واقع ترکیبی از موارد ذکر شده در بالا و لرزش‌گیر دیجیتالی نرم‌افزار سامسونگ است. در طرف مقابل اپل نیز بطور مشابه چنین تدبیری را اتخاذ کرده و لرزشگیر اپتیکال در کنار لرزشگیر نرم‌افزاری اپل قرار دارد که اپل نام Cinematic Video Stabilization را برای آن برگزیده است.

اما در عمل این دو ماژول متعلق به سامسونگ و اپل چگونه کار می‌کنند و آیا یکی بهتر از دیگری است؟ طبق اعلام تحلیل‌گران وب‌سایت فون‌آرنا، واقعیت این است که هر دو عملکرد خوبی داشتند، ولی شاید هر کدام در مواقعی بهتر از دیگری بودند. برای مثال، نوت 4 در به حداقل رساندن لرزش‌های کوچک و متوسط خوب عمل کرد؛ در حالی که آیفون 6 پلاس در تکان‌های شدید بهتر بود. از نظر کارشناسان این سایت در نهایت نتیجه مساوی بوده است؛ ولی کار ماژول Smart OIS  نوت 4 کمی لذت‌بخش‌تر بوده است.

لینک دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات