انتشار «واچ کیت» رزولوشن صفحه‌ نمایش اپل‌ واچ را مشخص کرد

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
انتشار کیت توسعه‌ی اپل‌واچ که با عنوان واچ‌کیت در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته، برخی از مشخصات سخت‌افزاری ساعت‌هوشمند اپل، همچون رزولوشن صفحه‌ی نمایش رتینا و پشتیبانی از برخی قابلیت‌های اینترفیس iOS چون Dynamic Type را مشخص کرده است.
تبلیغات

رزولوشن مدل ۱.۳۳ اینچی ساعت هوشمند اپل‌واچ ۲۷۲ در ۳۴۰ پیکسل است، در حالی که مدل ۱.۵۳ اینچی این ساعت از رزولوشن ۳۱۲ در ۳۹۰ پیکسل بهره می‌برد. با توجه به اینکه اندازه‌گیری‌های انجام شده در مورد سایز صفحه‌ی نمایش براساس قاب ساعت است، از این‌رو نمی‌توان بطور دقیق در مورد تراکم پیکسلی اپل‌واچ سخن گفت.

براساس فلسفه‌ی تولید صفحات نمایش رتینا، تراکم پیکسلی موثر صفحه‌ی نمایش رتینا براساس فاکتورهایی چون سایز صفحه‌ی نمایش و فاصله‌ای که کاربر به آن نگاه خواهد کرد، متفاوت است. در حال حاضر کم‌تراکم‌ترین صفحه‌ی نمایش رتینای مورد استفاده در محصولات اپل، مربوط به آی‌مک ۲۷ اینچی با صفحه‌ی نمایش 5K است که تراکم‌ پیکسلی آن ۲۱۸ پیکسل در هر اینچ است. متراکم‌ترین محصول کنونی اپل نیز آیفون ۶ پلاس با صفحه‌ی نمایش رتینا اچ‌دی است که تراکم‌ پیکسلی آن برابر ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ است.

AppleWatchInt

اپل همچنین در اپل‌واچ از سیستم سفارشی فونت خود استفاده خواهد کرد. فونت پیش‌فرض مورد استفاده سن‌فرانسیسکو خواهد بود که از سیستم Dynamic Type اپل نیز پشتیبانی می‌کند. سیستم تایپ پویا، برای بالابردن خوانایی متن در صفحات نمایش مختلف، فاصله‌گذاری و ارتفاع خطوط را براساس سایز فونت انتخابی بصورت خودکار تنظیم می‌کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از فونت‌های دیگری نیز در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند، اما قادر نخواهند بود از قابلیت‌های تایپ پویا استفاده کنند.

بسیاری از قوانین توسعه و چارچوب‌های موجود در توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها برای اپل‌واچ، همچون iOS‌ است. برای مثال توسعه‌دهندگان باید آیکون نمایش داده شده در صفحه‌ی Home را بصورت چهارگوشه‌ قرار دهند و اپل در زمان نمایش، قوس‌ مورد نیاز را در آیکون ایجاد خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات