اریکسون: 2.7 میلیارد نفر از 7.1 میلیارد مشترک شبکه‌های مخابراتی، از تلفن‌هوشمند استفاده می‌کنند

سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
اریکسون امروز آخرین گزارش خود را در مورد شبکه‌های موبایل و کابران آن با عنوان Mobility Report منتشر کرد. براساس این گزارش ۷.۱ میلیارد دستگاه گوشی موبایل فعال در سال ۲۰۱۴ وجود دارد که ۲.۷ میلیارد دستگاه از این تعداد، گوشی‌هوشمند است.
تبلیغات

اولف اوالدسون، مدیر فناوری اریکسون در مورد وضعیت کنونی شبکه‌های موبایل در جهان گفت:

امروز رشد شبکه‌های موبایل در جهان قوی‌تر از پیش می‌شود و این رشد تنها از منظر ارقام و اعداد نیست.

امروزه هر کاربر موبایل در هر ماه بطور متوسط ۹۰۰ مگابایت دیتا استفاده می‌کند که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال ۲۰۲۰ میلادی به سه گیگابایت در ماه افزایش یابد. افزایش مصرف دیتا توسط کاربران موبایل تا سال ۲۰۲۰ میلادی به‌واسطه‌ی افزایش محبوبیت ویدئو و استریم مدیا است. تبلت‌ها و اولترابوک‌ها با صفحه‌ی نمایش بزرگ گزینه‌ی خوبی برای تماشای ویدئو هستند، از این‌رو آمار مربوط به مصرف دیتای این گجت‌ها که قابلیت اتصال به شبکه‌های موبایل را نیز دارند، ۱.۹ تا ۴.۳ گیگابایت در ماه است.

براساس این گزارش، کاربران گجت‌های اپلی که شامل آیفون‌ها و آیپد‌های اپل می‌شوند بیش از گجت‌های اندروید و سایر برندهای موجود در بازار تشنه‌ی اطلاعات هستند و مصرف کاربران این گجت‌ها بیش از دیگران است. یقینا مصرف بالای کاربران محصولات اپل را باید اصلی‌ترین دلیل برای مهربان بودن اپراتورهای مخابراتی با این کمپانی بدانیم. اپراتورهای مخابراتی خدمات ارزش افزوده و پرداخت بهتری را به کاربران اپل ارائه می‌دهند.

EricssonInt 3

برخلاف فروش تبلت‌ها در بازار جهانی که روند رو به کاهشی را در پیش گرفته، مصرف دیتا توسط کاربران تبلت‌ها افزایش یافته است. در میان تمام گجت‌های موبایل، تبلت‌ها بیشترین نرخ رشد ترکیبی را در مقایسه با گوشی‌های‌هوشمند، تبلت‌ها و موبایل پی‌سی‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

EricssonInt 2

اریکسون در کنار تولید تجهیزات مخابراتی برای اپراتورها در سراسر جهان، در برخی از کشورها وظیفه‌ی اجرا و کنترل شبکه‌ی مخابراتی را بر عهده دارد که از این جمله می‌توان به شبکه‌ی مخابرات اسپرینت در آمریکا اشاره کرد. گزارش اریکسون براساس داده‌های حاصل از ۱۰۰ شبکه‌ی مخابراتی و میلیون‌ها کاربری است که در این شبکه مشغول به استفاده از شبکه‌ی دیتا هستند.

در حال حاضر کشورهایی چون روسیه، دارای ضریب نفوذ موبایل ۱۰۰ درصدی هستند. ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی موبایل به معنای داشتن بیش از یک گوشی توسط برخی از شهروندان روس است. براساس پیش‌بینی‌های اریکسون، تا سال ۲۰۲۰ ضریب نفوذ اینترنت در جهان ۹۰ درصد خواهد شد.

با بررسی آمارهای منطقه‌ای می‌توان به این نتیجه رسید که در برخی از نقاط جهان، به‌دلیل اشباع کاربران، رشد استفاده از شبکه‌های مخابراتی کند شده است. آفریقا از نظر ضریب نفوذ موبایل بدترین قاره‌ی جهان است. در سال جاری ۲۶ میلیون کاربر موبایل به جمع مصرف‌کنندگان اینترنت اضافه شده است که رتبه‌ی اول رشد در جهان را در اختیار دارد. پس از آفریقا به استثنای چین و روسیه، آسیای میانه با اضافه شدن ۲۲ میلیون کاربر به شبکه‌ی موبایل این منطقه در رتبه‌ی دوم جای گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات