چطور یک جوان ۲۵ ساله از آموزش آنلاین ۶۶٫۰۰۰ دلار درآمد کسب می‌کند

یک‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
نیک والتر، جوانی ۲۵ ساله است که از طریق انتشار ویدئوهای آموزشی بصورت آنلاین،  ۶۶٫۰۰۰ دلار در یک ماه درآمد دارد. وی از طریق تهیه‌ی ویدئوهای آموزشی سوئیفت اپل و برنامه‌نویسی برای گجت‌های این کمپانی، این درآمد را کسب می‌کند.
تبلیغات

 نیک والتر جوان آمریکایی است که در زمان عرضه‌ی آیفون در سال ۲۰۰۸، در ژاپن حضور داشت. در آن سال‌ها وی در کلیسایی در ژاپن مشغول به کار بود.

وی در خصوص نحوه‌ی آشنایی با اپل و تلفن‌های‌هوشمند این کمپانی گفت:

زمانی که به خانه برگشتم، پدرم یک دستگاه آیفون ۴ در اختیارم گذاشت و این اولین باری بود که من با اپلیکیشن‌ها آشنا شدم. به‌نظرم من این گجت‌ها فوق‌العاده بودند. می‌توانستم هر کاری با آیفون انجام دهم.

با دریافت یک دستگاه آیفون ۴، والتر که فارغ‌التحصیل رشته‌ی سیستم‌های اطلاعاتی از دانشگاه بریگام یانگ است، آغاز به یادگیری برنامه‌نویسی برای آیفون کرد. وی پس از یادگیری نحوه‌ی برنامه‌نویسی تحت iOS، بصورت پاره‌وقت اپلیکیشن‌هایی را برای این اکوسیستم توسعه می‌داد.

والتر با مطالعه‌ی کتابی با عنوان «۴ ساعت کار در هفته»  تحت تاثیر ایده‌ی این کتاب قرار گرفت که هدف از آن ایجاد کسب و کار بدون نیاز به صرف وقت زیاد بود. حتی نویسنده‌ی این کتاب پیشنهاد راه‌اندازی یک دوره‌ی آموزشی آنلاین را نیز داده بود، اما والتر موضوعی را در ذهن نداشت تا براساس آن یک دوره‌ی آموزشی آنلاین، ایجاد کند.

با معرفی زبان‌برنامه‌نویسی سوئیفت توسط اپل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان این کمپانی، والتر موضوع مناسبی برای آموزش یافت. وی در این خصوص می‌گوید:

زمانی که اپل از زبان برنامه‌نویسی خود پرده برداشت، بسیاری از افراد در پی یادگیری آن بودند و در واقع همه‌ی افراد در یک سطح از آگاهی قرار داشتند. من ابتدا یادگیری این زبان را برای تفریح و استفاده در اپلیکیشن‌های آینده یاد می‌گرفتم، اما به این موضوع نیز فکر کردم که می‌توانم جزو اولین افرادی باشم که این زبان را آموزش می‌دهد.

والتر پس از صرف چهار روز زمان برای مطالعه‌ی مستندات زبان سوئیفت، که شامل اضافه کردن مثال‌ها و توضیح مستندات به زبان ساده‌تری بود، ۵۰ قسمت ویدئو منتشر کرد. اپل در تاریخ ۲ ژوئن، زبان برنامه‌نویسی سوئیفت را معرفی کرد و پس از چهار روز والتر ویدئوهای مورد نظر را در وب‌سایت Udemy قرار داد.

در ماه اول انتشار، ویدئوهای آموزشی والتر درآمدی ۴۵٫۰۰۰ دلاری را برای وی به ارمغان آوردند.

 یودمی با دریافت ۹۹ دلار از متقاضیان مطالعه‌ی این دروس، امکان دسترسی چندین باره به این ویدئوها را میسر کرد. در صورتی که دانش‌آموزان از طریق لینک‌های ارسال شده توسط والتر به سراغ خرید این ویدئو بروند، ۹۷ درصد از این مبلغ به والتر تعلق می‌گیرد، اما در صورتی که کاربران از طریق خود یودمی این ویدئوها را خریداری کنند، مبلغ پرداخت شده برای حق اشتراک نصف خواهد شد.

درآمد والتر برای همیشه بالا نبوده  و در ماه‌های بعدی وی به‌ترتیب ۷٫۵۰۰، ۵٫۰۰۰ و ۳٫۰۰۰ دلار شد. درآمد وی چند ماه میانگین ۳٫۰۰۰ دلاری داشت تا اینکه والتر سری جدید ویدئوهای آموزشی خود را با عنوان «چگونه برای آیفون اپلیکیشن بسازیم؟» منتشر کرد. قیمت عضویت برای استفاده از این ویدئوها ۱۹۹ دلار تعیین شد.

در اولین ماه انتشار سری دوم از ویدئو‌های آموزشی والتر، وی درآمدی ۶۶٫۰۰۰ دلاری را تجربه کرد. شاید اولین اقدام یک جوان ۲۵ ساله با کسب این درآمد، تفریح باشد، اما والتر رو به سوی سرمایه‌گذاری آورد. او پس از خرید یک دستگاه تویوتا کرولا، باقی‌مانده‌ی پول خود را سرمایه‌گذاری کرده است.

در حال حاضر بیش از ۸٫۵۰۰ نفر از اعضای یودمی از سری ویدئوهای آموزشی سوئیفت و ۳٫۵۰۰ نفر از ویدئوهای آیفون بازدید کرده‌اند.

در قدم بعدی، والتر درصدد ارائه‌ی ویدئوهای جدید آموزشی خود با عنوان نحوه‌ی توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها برای اپل‌واچ پرده برداشت. والتر در حال ایجاد کمپینی در کیک‌استارتر برای آغاز استارت‌آپ خود و توسعه‌ی ایده‌‌ای است که از طریق آن به موفقیت رسیده است. وی در این خصوص گفت:

این موضوع من را به یاد زمانی می‌اندازد که اولین اپلیکیشن‌ها برای آیفون روانه‌ی بازار شد. این شانس دوباره برای توسعه‌دهندگان فراهم است تا اولین اپلیکیشن‌ها برای ساعت‌هوشمند اپل را نیز روانه‌ی بازار کرده و موج اولیه‌ی کاربران را از آن خود کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات