دارپا 11 میلیون دلار در پروژه‌ی «پلینی» سرمایه‌گذاری می‌کند

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دارپا با همکاری دانشگاه رایس، در پروژه‌ی جدیدی به نام پلینی (PLINY) حدود 11 میلیون دلار  سرمایه گذاری می‌کند. پلینی به‌عنوان ابزاری برای تکمیل فرآیند کد‌نویسی برنامه‌نویسان  خواهد بود.
تبلیغات

دارپا، نهاد تحقیقاتی وابسته به وزارت دفاع آمریکا است که اغلب در پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط با توسعه‌ی روبات‌ و اسلحه‌های پیشرفته سرمایه‌گذاری می‌کند. اما این نهاد در یکی از آخرین پروژه‌های خود، سراغ موضوع جدیدی رفته است. پلینی یک دایره‌المعارف بزرگ یا به عبارت دیگر ابزاری برای تکمیل خودکار کد توسعه یافته توسط برنامه‌نویسان خواهد بود. نام پروژه‌ی پلینی از Pliny the Elder، نویسنده‌ی اولین دایره‌المعارف تاریخ برگرفته شده است. توسعه‌دهندگان پلینی، این سرویس را مخزنی از چندین ترابایت کد متن‌بازی عنوان کرده‌اند که کاربران می‌توانند از میان آن‌ها موضوعات مورد نظر خود را با واردن کردن کوئری یا عبارات پرس و جو، بیابند. پلینی را می‌توان در انواع پروژه‌های کد نویسی شامل چند خط کد ساده تا توسعه‌ی برنامه‌ها و سیستم‌های پیچیده مورد استفاده قرار داد. سوارات چادوری، پروفسور دانشگاه رایس، توسعه‌ی این سیستم را راهکاری برای تسهیل کار برنامه‌نویسان خوانده است.

در ویدئویی که می‌توانید در ادامه ببینید، چادوری نحوه‌ی کار پلینی را به سادگی تشریح کرده است. وی کاغذی را به‌عنوان کد‌های توسعه یافته توسط برنامه‌نویس نشان می‌دهد. این کاغذ دارای سوراخی در بخش میانی است که نشان‌دهنده قطعه‌ی کد ناقصی که هنوز اضافه نشده، است. پلینی با جستجو در میان میلیون‌ها خط کدی که در پایگاه داده‌ی خود دارد، سعی در یافتن بهترین قطعه کد موجود دارد. پس از یافتن بهترین راهکار موجود، پلینی قطعه کد پیدا شده را برای تطابق با کد توسعه یافته، بهینه‌سازی می‌کند. در آخرین مرحله نیز از نبود روزنه‌ی امنیتی اطمینان حاصل می‌شود. در حال حاضر چندین متخصص از دانشگاه رایس روی این پروژه کار می‌کنند.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات