سامسونگ کارخانه‌ای ۳ میلیارد دلاری در ویتنام تاسیس می‌کند

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
یک مقام رسمی اعلام کرده کمپانی سامسونگ درخواستی برای دریافت مجوز سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری ارائه کرده که بر اساس آن تصمیم دارد دومین کارخانه‌ی گوشی‌های هوشمند خود را در ویتنام شمالی تاسیس کند.
تبلیغات

پیش‌تر گفته بودیم که احتمالا به خاطر بالا بودن هزینه‌های تولید در چین، سامسونگ بخشی از کارخانه‌های خود را به ویتنام منتقل خواهد کرد. حال بنا به گفته‌ی یکی از مقام‌های بخش سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی ویتنام، نمایندگی سامسونگ الکترونیکز در این کشور تصمیم گرفته کارخانه جدیدی را در استان تای نگوین بنا کند؛ جایی که در ماه مارس نیز شاهد بازگشایی کارخانه‌ی ۲ میلیارد دلاری گوشی‌های هوشمند سامسونگ بود.

گفته‌های این مقام رسمی بر گزارش پیشین روزنامه‌ی Dau Tu که تحت کنترل وزارت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری ویتنام انتشار می‌یابد صحه می‌گذارد. البته گفته شده که مسئولان همچنان در حال رسیدگی به این پرونده هستند و برای ارائه‌ی مجوز نهایی به سامسونگ نیاز به مدتی زمان به منظور حل و فصل برخی موارد خاص است.

این مقام مسئول اجازه‌ی صحبت در خصوص این مساله با رسانه‌ها را نداشته و به همین دلیل نیز درخواست نموده نامی از وی فاش نشود. مسئولان کمپانی سامسونگ در ویتنام و کره‌ی جنوبی نیز در حال حاضر از هرگونه اظهار نظر خودداری کرده‌اند.

سامسونگ با این اقدام تلاش دارد هزینه‌ی تولید را تا حد ممکن کاهش داده و قدرت رقابتی خود را در مقابل گوشی‌های ارزان قیمت تولیدکنندگان چینی به حداکثر برساند. به گزارش Dau Tu، اقدام اخیر سامسونگ مجموع تعهدات سرمایه‌گذاری سامسونگ در ویتنام را به حدود 11 میلیارد دلار می‌رساند.

سال گذشته، گوشی‌های موبایل و لوازم جانبی با پشت سر گذاشتن منسوجات، بعنوان بزرگ‌ترین منابع درآمدی ویتنام مطرح شدند. در فاصله‌ی زمانی ژانویه تا اکتبر امسال، درآمد صادراتی این کشور به 19.2 میلیارد دلار رسید. این مساله به سادگی میزان رشدی که به موجب فراهم آوردن فرصت سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد می‌شود را به نمایش می‌گذارد.

اولین کارخانه‌ی گوشی‌ هوشمند سامسونگ در کشور ویتنام با سرمایه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد دلار تاسیس شد که در چهار ماه اول عملیات تولیدی خود توانست به درآمد صادراتی 1.9 میلیارد دلار دست یابد. دولت ویتنام در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که انتظار می رود مجموع درآمد کمپانی سامسونگ از این بخش در سال 2015 با جهش 67 درصدی به 13.4 میلیارد دلار برسد؛ این در حالی است که این میزان برای انتهای سال 2014، حدود 8 میلیارد دلار برآورد شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات