جمع‌بندی بررسی آیپد ایر 2 از وب‌سایت‌های معتبر دنیا

پنج‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
مطالعه 10 دقیقه
اپل با معرفی آیپد ایر 2 تلاش کرد ضمن همراه ساختن این تبلت با رویکردهای جدید خود در راستای نازک‌سازی گجت‌ها، توان مهندسی خود را به رخ رقبا بکشد.
تبلیغات

آیپد ایر 2 که اپل با عنوان نازک‌ترین تبلت از آن یاد می‌کند، شاهد بهبودهای فراوانی در قسمت‌های مختلف از جمله طراحی ساختاری، افزودن سنسور اثرانگشت، دوربین‌ها و قدرت سخت‌افزاری بوده است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا ببینیم وب‌سایت‌های معتبر پس از بررسی این محصول چه عقیده‌ای در خصوص آن دارند.

اگرچه سیستم‌عامل اندروید تسلط بالایی در گوشی‌های هوشمند از خود نشان داده، اما همچنان عده‌ی بسیاری آیپدهای اپل را بهترین تبلت‌ بازار می‌دانند. اکوسیستم غنی iOS که نرم‌افزار و محتوای فراوانی بصورت اختصاصی برای تبلت‌ها در اختیار دارد، کارایی دستگاه‌های اپل را در این دستگاه‌های لمسی بزرگ دو چندان ساخته و صحنه‌ی رقابت را بر رقبای بخش موبایل این کمپانی تنگ‌تر کرده است.

آیپد ایر 2 در حالی به همراه آیپد مینی 3 معرفی شد که عده‌ی بسیاری انتظار ارائه‌ی یک نسخه‌ی بزرگ‌تر 12.9 اینچی را نیز داشتند که البته این انتظار تحقق نیافت. حال اینکه اصولا چنین دستگاهی در تصمیمات اپل وجود خارجی داشته یا هیچ‌گاه رنگ واقعیت به خود نخواهد گرفت خود مساله‌ای است که به تحلیلی جداگانه نیاز خواهد داشت.

اپل در آیفون‌های جدید خود به معرفی پردازنده‌ی A8 پرداخت که با وجود دو هسته‌ی پردازشی، به لطف بهینه‌سازی‌ها، طراحی خاص اپل و نیز پردازش 64 بیتی از قدرت چشمگیری برخوردار بود. کاپرتینویی‌ها برای آیپد ایر 2 این پردازنده را با بهبودها و تغییرهایی همراه کرده‌اند که به لطف این اصلاحات، اکنون شاهد به کار بستن 3 میلیارد ترانزیستور در این چیپ پردازشی هستیم. اپل برای دست‌یابی به این پردازنده‌ی تقویت شده، ضمن اضافه کردن یک هسته‌ی پردازش مرکزی دیگر، دو هسته نیز به پردازشگر گرافیکی چیپ خود اضافه نموده تا با اطمینان بیشتری حساب این سیلیکون را از نمونهی به‌کار رفته در آیفون 6 جدا کنیم.

اپل به وضوح یکی از اهداف مهندسی سال 2014 خود را بر نازک‌سازی محصولاتش متمرکز کرده بود. در همین راستا آیپد ایر 2 نیز برای همراهی با این رویه و دستیابی به ضخامت 6.1 میلی‌متری به باتری کوچک‌تری نسبت به نسل قبل مجهز شده که البته به لطف بهینه‌سازی‌های صورت گرفته، همچنان همان عمر باتری رضایت‌بخش پیشین را به کاربر ارائه خواهد کرد. از دیگر مشخصات فنی آیپد ایر 2 می‌توان به 2 گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین 8 مگاپیکسلی iSight در پشت و دوربین 1.2 مگاپیکسلی FaceTime HD در قسمت جلویی دستگاه اشاره کرد. صفحه‌نمایش 9.7 اینچی این تبلت نیز از رزولوشن 1546 × 2048 برخوردار است که چگالی پیکسل 264ppi را به دست خواهد داد.

ورج

وب‌سایت ورج در بررسی خود از صفحه‌نمایش عالی، ضخامت بسیار کم، عمر باتری خوب، و سرعت بالای آیپد ایر 2 بعنوان نقاط قوت تبلت جدید اپل یاد می‌کند و در نقطه‌ی مقابل عدم پشتیبانی سیستم‌عامل دستگاه از قابلیت چندکاربری (Multiuser)، عدم وجود قابلیت‌های مختص چندوظیفگی در صفحه‌نمایش بزرگ دستگاه و آیکن بدشکل اپلیکیشن سافاری بعنوان نقاط ضعف آن یاد می‌کند. نویسنده‌ی ورج معتقد است که تبلت‌ها بر خلاف کلیه‌ی دستگاه‌های هوشمند بیش از آنکه گجتی شخصی باشند، دستگاهی اجتماعی هستند.

بر این اساس عده‌ی بسیاری علاقه دارند تبلت و محتوای آن را به اطرافیان نشان داده و گاهی بصورت جمعی از قابلیت‌های آن بهره ببرند. این مساله یکی از لذت‌های خاص کاربردی تبلت‌ها است که به عقیده‌ی نویسنده، هیچ‌ قسمتی از آیپد یا iOS بر روی این حقیقت متمرکز نشده و اپل باید به زودی متوجه این نکته شود و آیپدهای خود را در این راستا به پیش براند. بروزرسانی دستگاه‌ها با مشخصات سخت‌افزاری قوی‌تر بسیار خوب است اما ورج معتقد است که کاپرتینویی‌ها باید به فکر وارد ساختن آیپد به جنبه‌های جدیدی از زندگی افراد باشند.

ورج در نهایت چنین جمع‌بندی می‌کند که آیپد ایر 2 بدون هیچ تردیدی، نه تنها بهترین آیپد ساخته شده تا کنون است بلکه می‌توان لقب بهترین تبلت ساخته شده تا به این زمان را نیز شایسته‌ی آن دانست. سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمند و اکوسیستم نرم‌افزاری بسیار غنی، مزیت رقابتی عظیمی به آیپد ایر 2 می‌بخشد که عرصه را بر رقبا تنگ خواهد کرد. با این حال، در ادامه‌ی بررسی ورج می‌خوانیم که نویسنده آیپد ایر 2 را بهترین محصول اپل نمی‌داند و معتقد است که این تبلت پیشرفته‌ترین تکنولوژی اپل در یک دستگاه جادویی و انقلابی به شمار نمی‌رود و سطح قیمتی اغواکننده‌ای نیز ندارد. در حقیقت اساسی‌ترین تغییر آیپد ایر 2 نسبت به نسل پیشین را، باید نازک شدن چشمگیر آن دانست.

انگجت

P1010887

از دیدگاه بررسی وب‌سایت انگجت، نقاط قوت آیپد ایر 2 در طراحی نازک و زیبای آلومینیومی، چیپ فوق‌العاده قدرتمند A8X، اسکنر اثرانگشت Touch ID و دوربین بهبود یافته نهفته است و در نقطه‌ی مقابل، عمر باتری مشابه نسل قبل و حذف برخی قابلیت‌های جزئی نظیر سوئیچ قطع صدا را از معایب آن می‌داند.

برد مولن، نویسنده‌ی انگجت آیپد ایر 2 را قدرتمندترین تبلت ساخته شده تا کنون دانسته و وزن اندک را در کنار ضخامت کم موجب بدل شدن این دستگاه به انتخابی جذاب می‌داند. به عقیده‌ی وی، آیپد ایر 2 یک بروزرسانی مناسب محسوب شده و دقیقا همان چیزی است که اپل برای تازه نگاه داشتن خط محصولات خود بدان نیاز داشت.

در وضع وخیم رقابت بر سر فروش تبلت‌ها، و با در نظر گرفتن کاهش شتاب فروش این دستگاه‌ها، ایر 2 می‌تواند همچنان اپل را بر روی مسیر صحیح نگاه دارد.

این تبلت ممکن است از یک طراحی جدید و نوظهور برخوردار نباشد اما فریم نازک دستگاه کمک می‌کند تا آیپد ایر 2 همچنان جذاب و هیجان‌انگیز به نظر برسد و در عین حال قلب تپنده‌ی جدید A8X موجب می‌شود این تبلت تا سال آینده در میان قدرتمندترین‌ها به تاخت و تاز بپردازد.

شاید اپل می‌توانست عمر باتری را اندکی نسبت به نسل قبل بهبود دهد اما همین وضعیت هم همچنان بعنوان یک پیشرفت نسبت به نسل‌های پیشین مطرح خواهد بود. از همه مهم‌تر اینکه با وجود شیب منفی فروش تبلت‌ها، از احساس القا شده توسط ایر 2 مشخص است که اپل همچنان از فرم‌فکتور تبلت‌ها قطع امید نکرده و با تمام توان بر روی این دستگاه‌ها کار می‌کند.

تک‌کرانچ

ipad-air-feature

 این وب‌سایت نیز ضخامت و وزن بسیار اندک آیپد ایر 2 را بعنوان نقطه قوت این دستگاه دانسته که در کنار اسکنر اثر انگشت Touch ID ترکیبی عالی برای بروزرسانی این دستگاه ایجاد کرده است. در نقطه‌ی مقابل تک‌کرانچ معتقد است که پوشش ضد انعکاس به کار رفته بر روی صفحه‌نمایش آیپد ایر 2 آنچنان که تصور می‌شد کارایی نداشته و تنها تاثیر اندکی بر عدم بازتاب نور خواهد داشت. همچنین همانند انگجت، نویسنده‌ی این وب‌سایت نیز سوئیچ قفل/قطع صدا را که از دستگاه حذف شده بعنوان یک مساله‌ی منفی در نظر گرفته است.

آیپد دسته‌ی خاصی از محصولات را شکل داده که هم‌اکنون در حال بازتعریف خود بعنوان دستگاهی متمایز هستند. با ظهور گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش بزرگ، تبلت‌ها لازم است کارایی‌های خاص‌تری پیدا کرده و همچنان نیازهای جدیدتری را تحت پوشش قرار دهند.  iPad Air 2 در حال حاضر بهترین بازتاب از چیزی است که کاربران بعنوان یک تبلت در ذهن دارند. آیپد ایر 2 یک دستگاه مجهز به صفحه‌نمایش دلربا و بزرگ است که اکوسیستم نرم‌افزاری جامع و توانمندی‌های پردازشی قدرتمند آن را تکمیل می‌کند. این تبلت به لطف وزن و ضخامت اندک خود دستگاهی ایده‌آل برای استفاده‌ی طولانی مدت طی روز خواهد بود.

اپل برای ساخت iPad Air 2 مجبور به تسریع فرآیند بهبود سخت‌افزار خود بوده که البته تمرکز شدید و تعهد این شرکت بر روی دستگاه مذبور در نتیجه‌ی نهایی کاملا قابل مشاهده است. تردیدی وجود ندارد که اگر شما برای خرید تبلت قصد مراجعه به بازار داشته باشید، آیپد ایر 2 هم‌اکنون بهترین تبلت موجود در بازار خواهد بود.

مشیبل

ipada2

به عقیده‌ی مشیبل اگرچه آیپد ایر 2 شاید بهترین تبلت موجود در بازار باشد اما قیمت بالای دستگاه را نیز نباید از یاد برد. این وب‌سایت زیبایی، قدرت و سبکی ایر 2 را در کنار صفحه‌نمایش عالی و اسکنر اثر انگشت از برترین خصوصیات تبلت جدید اپل می‌داند و در مقابل قیمت بالا و نبود کلید lock/mute را باعث دلسردی قلمداد می‌کند. آیپد ایر 2 به گفته‌ی مشیبل بهترین تبلتی است که اپل تا به امروز تولید کرده و کاملا طرفداران این شرکت را راضی خواهد کرد. با این وجود این محصول آنچنان از نظر تکنولوژی و کارکرد انقلابی نبوده که بتواند تاج پادشاهی این دسته از محصولات را برای مدت نامحدود برای اپل حفظ کند.

این دستگاه بسیار سبک بوده اما در عین حال این مساله موجب ایجاد حس منفی نشده است. صفحه‌نمایش ایر 2 فوق‌العاده است و عملکرد سخت‌افزاری نیز کاملا بی‌نقص ظاهر می‌شود. با این وجود از زمان بالا گرفتن تب بازار تبلت‌ها، تولیدکنندگان بزرگی وارد عرصه شده‌اند که کار را برای اپل دشوار کرده و از نظر مشخصات فنی در برخی موارد آیپد را به زیر کشیده‌اند. اگرچه مجموعه‌ی نرم‌افزاری آیپد در میان تبلت‌ها کاملا غنی به شمار می‌رود ولی رقبای اندرویدی نیز چیزی از این نظر کم نداشته و الزامات یک تبلت کارآمد را فراهم می‌کنند. آیپد حتی از نظر رزولوشن صفحه‌نمایش نیز برترین نیست اما در مجموع آنچه از معجون ساخت اپل خارج شده، آیپد ایر 2 را به دستگاهی دوست داشتنی برای طرفداران محصولات این شرکت بدل خواهد کرد.

آیپد ایر 2 از نظرهای بسیاری کامل به نظر می‌رسد اما نمی‌توان آن را چیزی فراتر از یک بروزرسانی نسبت به محصول سال پیش دانست. بر همین اساس انتظار اینکه همین دستگاه به تنهایی بتواند آمار متزلزل فروش تبلت‌ها را متحول کند بی اساس خواهد بود.

سی‌نت

ipad-air-2-7933-005

آیپد ایر 2 مسلما تبلت بسیار خوبی است و حتی ساخت آن را باید استادانه دانست. اما این دستگاه نیز از نظر باطن واقعا تفاوتی با آنچه سال پیش شاهدش بودیم ندارد. آیپد ایر 2 بدون شک در تمام جنبه‌ها از هر آیپدی که تا کنون شاهدش بوده‌ایم بهتر است اما برتری‌های آن در مقایسه با آیپد ایر سال پیش که به کلی متحول و بازطراحی شده بود در سطح پایین‌تری از اهمیت قرار می‌گیرند.

صفحه‌نمایش، اندازه، و عمر باتری در کنار بسیاری مشخصات دیگر کاملا حس مشابه بودن با نسل قبل را القا می‌کند. اضافه شدن اسکنر اثرانگشت، بهبود کیفیت دوربین و قدرت سخت‌افزاری بیشتر موارد بسیار خوبی هستند که به آیپد ایر 2 افزوده شده اما هیچ‌یک برای دارندنگان فعلی آیپد به شکلی اساسی مهم و تعیین کننده نیستند که موجب تحریک یا تغییر تصمیم آن‌ها شود. آیپد ایر سال پیش با قیمت معقول‌تر خود اکنون گزینه‌ی بسیار مناسبی به نظر می‌رسد که مسلما از نظر سخت‌افزاری برای اجرای بهینه در اکوسیستم iOS به مشکلی نخواهد خورد.

البته مسلما بر خلاف سال پیش، امسال آیپد ایر 2 مورد بسیار ارزشمندتری در مقایسه با آیپد مینی 3 است چرا که شاهد بهبودهای گسترده‌تری نسبت به نسل پیشین خود بوده و تعداد بیشتری را برای ارتقای دستگاه خود ترغیب خواهد کرد. با این وجود، ما انتظار مشاهده‌ی چیزی جدیدتر را در دنیای آیپدها می‌کشیدیم. چیزی که بتوان بالاخره آن را یک دستگاه پست‌پی‌سی دانست.

PCها هنوز هم بخاطر توانایی بالا در اجرای وظایف پیچیده و سنگین حضور گسترده‌ای در زندگی افراد دارند. در این میان iPad Air 2 نیز همچنان یک آیپد معمولی باقی خواهد ماند و دقیقا همان وظایفی را اجرا خواهد کرد که آیپد قبلی در آن‌ها خبره بود. از این مساله که بگذریم در هر حال این دستگاه حیطه‌ی عملکردهای خود را به شکلی عالی تحت پوشش قرار می‌دهد و شاید بتوان گفت بهتر از هر تبلت دیگری از عهده‌ی اجرای این وظایف بر می‌آید.

در استفاده از آیپد جدید بیش از آنکه اثری از غافلگیری باشد، حس آشنایی کاربر را در بر خواهد گرفت. بر خلاف آیفون 6 و 6 پلاس که تجربه‌ای کاملا جدید هستند، آیپد ایر 2 تنها یک آیپد دیگر است. اگر منتظر بودید تا اپل تبلت جدید خود را معرفی کند تا برای استفاده‌ی چند سال خود آن را خریداری کنید، باید بگوییم که آیپد ایر 2 بهترین آیپدی است که می‌توانید داشته باشید. اما در خصوص اینکه حقیقتا به چه میزان قدرت سخت‌افزاری نیاز دارید دوباره فکر کنید. آیپدها سال‌ها همچنان در رده باقی می‌مانند و شما الزامی برای خریداری آخرین مدل آن نخواهید داشت. این در حالتی صدق خواهد کرد که شما قیمت مقرون به‌صرفه‌تر را به سنسور Touch ID و سیستم Apple Pay ترجیح دهید.

تک‌رادار

iPad Air 2 review 3-623-80

 اپل با اعمال بهبودهای متنوع آیپد ایر 2 را به حد کمال رسانده و آن را به دستگاهی بدل ساخته که همه‌ی کاربران تبلت از سال 2012 تا کنون باید ارتقا به آن را در نظر بگیرند. تزکیب قدرت، صفحه‌نمایش، طراحی بهبود یافته و سیستم‌عامل جدی، آیپد ایر 2 را به دستگاهی بسیار وسوسه کننده نبدیل کرده و تمام این‌ها با در نظر گرفتن اکوسیستم اپلیکیشن بسیار قدرتمندتر در مقایسه با تبلت‌های اندرویدی ارزش بالاتری پیدا می‌کند.

اکنون که iOS 8 قابلیت مقیاس‌پذیری برای تنظیم اپلیکیشن‌ها با اندازه‌ی صفحه‌نمایش را پیدا کرده دیگر دوران اپلیکیشن‌های کم‌رزولوشن آیفون و عدم قابلیت اجرای مناسب آن‌ها بر روی آیپد به پایان رسیده است. این دستگاه ضربه‌ی دیگری بر پیکره‌ی بازار تبلت‌های اندرویدی خواهد بود هرچند که مطمئنیم سازندگان اندرویدی نیز دست روی دست نگذاشته و با فاصله‌ی کمی خود را به بالای میدان رقابت خواهند رساند.

اینکه به تنهایی بگوییم یک تبلت از طراحی خوب یا قدرت و مشخصات فنی بالایی برخوردار است کافی نخواهد بود. موفقیت یا شکست هر دستگاهی فراتر از تک تک این آیتم‌ها، به نحوه‌ی چینش آیتم‌ها در کنار یکدیگر و نیز سطح قیمت‌گذاری آن با توجه به مجموعه‌ی تولید شده بستگی خواهد داشت. اپل تمام تلاش خود را به کار بسته تا تبلتی تولید کند که هیچ نقطه ضعفی نداشته و بتواند تا سال آینده همچنان بهترین تبلت بازار باقی بماند. تنها مشکلی که پیش روی اپل وجود خواهد داشت، این خواهد بود که چگونه قرار است این شرکت در عرض 12 ماه چنین دستگاهی را بهبود بخشد. خوشحالیم که این مشکل، چیزی نیست که ما مجبور به حل کردن یا کنار آمدن با آن باشیم.

اگر در حال فکر کردن به این هستید که کدام تبلت بازار را بخرید، دست از فکر کردن بردارید. آیپد ایر 2 را خریداری کرده و مطمئن باشید از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

نظر وب‌سایت‌های مطرح را که از نزدیک به بررسی آیپد ایر 2 اپل پرداخته بودند با یکدیگر خواندیم. به نظر می‌رسد با وجود انتقادهای جزئی یا انتظار برای محصولی انقلابی، با دستگاهی فوق‌العاده مواجه هستیم. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات