تبدیل قوطی‌های پلاستیکی به پارچه درست در منزل شما

پنج‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
با توجه به حجم روزافزون زباله‌ای که هر ساله توسط انسان‌ها به چرخه‌ی محیط زیست اضافه می‌شود، به کارگیری روش‌هایی برای بازیافت و استفاده‌ی مفید از این مواد اهمیت بیشتری خواهد یافت. امروزه در برخی از کشورها شاهد تبدیل بخش قابل توجهی از این مواد بازیافتی به لوازم قابل استفاده هستیم به طوری که تعدادی از این کشورها اقدام به خرید ضایعات کشورهای دیگر می‌کنند. در این مطلب به سراغ دستگاهی جدید می‌رویم که در همین راستا به کار گرفته خواهد شد.
تبلیغات

 اگر از دست بطری‌های خالی آب معدنی یا نوشابه که در منزل انباشته شده‌اند، خسته شده‌اید، شاید این دستگاه پاسخ مشکل شما باشد. طراحی مجارستانی به نام"Kovaces Apor"، دست به کار شده و طرحی ارائه کرده که با ساخت دستگاهی مخصوص این بطری‌های خالی را در منزل و خیلی راحت به پارچه تبدیل کرد. این دستگاه به نام "Pete"، یکی از شش فینالیست نهایی رقابت سالانه‌ی "Electrolux Design Lab" بود، دستگاهی قابل نصب روی دیوار که راه حل مفیدی برای استفاده‌ی مجدد از پلاستیک ارائه می‌دهد.

electrolux-pete-2

ایده‌ی اصلی کار از یک روز بارانی و گردش در ناحیه‌ی دلتای دانوب در رومانی شکل گرفت، جایی که آب تعداد قابل توجهی بطری‌های خالی نوشیدنی را با خود حمل و در مسیر خود زیر و رو می‌کرد.این مخترع در این باره می‌گوید:

این منظره‌ای ناخوشایند بود، جای بسی تأسف است که رود دانلوب از این زباله‌ها پر شده، در واقع باید گفت زمین در آستانه‌ی اشباع شدن از پلاستیک است. اما من باور دارم در آینده می‌توان این ضایعات پلاستیکی را در منزل خود به مواد مفیدتری تبدیل کرد، کاری که مهم‌ترین فایده و اثرش، حفظ و بقای محیط زیست و این کره خاکی است. 
تبدیل قوطی پلاستیکی به پارچه
تبدیل قوطی پلاستیکی به پارچه

در هنگام استفاده از این دستگاه تنها کافی است نوع لباسی که تمایل دارید را به علاوه رنگ و اندازه‌ی برش آن  انتخاب کنید، سپس تعداد مورد نیاز بطری پلاستیکی را وارد دستگاه نمایید. دستگاه در ابتدا پلاستیک را به پلی استر تبدیل کرده و سپس لباس مورد نظر را روی آن چاپ می‌کند. با این کار هم مصرف کننده با انجام بازیافت به شکلی طبیعی و راحت، از فواید اقتصادی کار بهره می‌برد و هم محیط زیست آلودگی کمتری به خود دیده  و بقای ما روی زمین مدتی بیشتر به طول خواهد انجامید.

تولبد پارچه از بطریهای پلاستیکی بازیافتی
تولبد پارچه از بطریهای پلاستیکی بازیافتی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات