جمع بندی بررسی آیپد مینی 3 از رسانه های معتبر دنیا

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
مطالعه 6 دقیقه
رسانه‌های معتبر دنیا چه نظری در رابطه با آیپد مینی ۳ اپل دارند؟
تبلیغات

تبلت‌های آیپد مینی زمانی توسط اپل طراحی و عرضه شدند که اپل از نبودنش در بازار تبلت‌های کوچک احساس خطر کرد. این شرکت اکنون در سال ۲۰۱۴ دستگاه‌هایی با اندازه بسیار متنوع دارد. از آیفون ۴.۷ اینچی در بخش گوشی‌های هوشمند گرفته تا آیفون ۵.۵ اینچ برای بودن در بازار فبلت‌ها، آیپد مینی ۳ برای رقابت بین تبلت‌های کوچک و آیپد ایر برای به رخ کشیدن توانایی‌های این شرکت در بخش تبلت‌های بزرگ‌ اندام. در ادامه با ما در زومیت همراه باشید تا بیشتر درباره تکامل یافته‌ترین آیپد مینی بحث و بررسی کنیم.

بررسی آیپد مینی زومیت

با اینکه آیپد مینی نسل سوم تفاوت چندانی با آیپد مینی ۲ ندارد، اما ویژگی‌ها و امکاناتی هرچند کم هستند که باز هم ما را برای محصول جدید اپل وسوسه کنند. می‌توان سنسور اثر انگشت و رنگ جدید طلایی را دو نمونه از این ویژگی‌ها عنوان کرد. در این مطلب قصد داریم نگاهی بیندازیم بر بررسی که سایت‌های مطرح جهان طی چند روز گذشته و پس از عرضه این محصول از آیپد مینی ۳ داشته‌اند. پس با ما همراه باشید تا با هم نظرات کارشناسانی که با دقت این محصول را بر سیبل نقد و بررسی گذاشته‌اند بخوانیم و بیشتر درباره آیپد مینی ۳ بدانیم.

iPad-Mini3

پیش از شروع اجازه دهید نگاهی به مشخصات شاخص این دستگاه داشته باشیم. اپل در اقدامی عجیب پردازنده ۶۴ بیتی قدیمی A7 را دوباره در نسل جدید تبلت‌های مینی خود به کار برده است. به نظر می‌رسد که اپل یا اصلا احترامی برای مشتریان آیپد مینی ۳ قائل نشده یا اینطور فکر کرده که این پردازنده هنوز می‌تواند جوابگوی نیاز دارندگان آیپد‌های ریز اندام باشد.

صفحه نمایش رتینا نیز همچون نسل قبل در این محصول به کار رفته اما همان رزولوشن قدیمی را دارد و پیشرفتی در این زمینه نیز مشاهده نمی‌کنیم. دوربین در جلو 1.2 مگاپیکسل و دوربین عقب نیز 5 مگاپیکسل است که البته به گفته اپل لنز این دوربین نسبت به نسل گذشته بهبود پیدا کرده و پیشرفت داشته است. اما یکی از مزیت‌های آیپد مینی ۳ برای خریداران، امکان انتخاب مقدار حافظه بیشتر است کهمی‌توانند یک آیپد مینی با حافظه ۱۲۸ گیگابایت را خریداری کنند.

انگجت

اپل طراحی آیپد‌های جدید را تغییر نداده و تنها سعی کرده به نازک کردن آن‌ها بپردازد و گزینه اضافی رنگ طلایی را به خریداران پیشنهاد دهد. در حالی که آیپد‌ مینی جدید اکنون یکی از قدرتمندین تبلت‌های بازار حداقل تا سال آینده است اما هنوز در زمینه عمر باتری بهبود کمی را نسبت به نسل‌های پیشین شاهد هستیم.

هنوز نمی‌دانیم که آیپد مینی ۳ قرار است در کجای استراتژی اپل قرار گیرد. از آن‌جایی که تنها سخت‌افزار بهبود پیدا کرده و تاچ آیدی به دستگاه اضافه شده است، می‌توان این گونه استنباط کرد که خط تولید تبلت‌های مینی اولویتی برای اپل ندارد. سال ۲۰۱۴ را باید سال آیپد ایر دانست چرا که تمام تمرکز امسال اپل بر روی این محصول بود.

ipad-mini-3-1

سنسور اثر انگشت خوان بسیار ابزار خوبی است اما اصلا ارزش ۱۰۰ دلار هزینه اضافه را ندارد مگر اینکه واقعا فقدان آن را در آیپد مینی ۲ حس کرده باشید، یا تعداد بسیار زیادی رمز عبور دارید، یا اینکه قصد استفاده از Apple Pay را داشته باشید. البته امسال تردید‌های دیگر نیز بر روی فروش موفق آیپد مینی وجود دارند که مهمترین آن‌ها را می‌توان آیفون ۶ پلاس با صفحه نمایش ۵.۵ اینچ دانست. باید نشست و دید مشتریان اپل چگونه از آیپد مینی ۳ استقبال می‌کنند.

ورج

ورج می‌گوید امسال سال بزرگ‌تر‌ها بود. هر چه بزرگتر بهتر (Bigger is Better) و از نظر من نیز این موضوع صحت دارد. مشخص بود که اپل می‌خواهد ۲۰۱۴ را با رویه‌ای جدید شروع کند، از همان اول سال نوید محصولاتی در دسته بندی‌های جدید را داد و آن‌ها را محقق کرد. بزرگ شدن آیفون از سایز ۴ اینچ به ۴.۷ اینچ و ساخت آیفون ۶ پلاس در دسته فبلت‌ها با اندازه صفحه نمایش ۵.۵ اینچ، تمرکز این شرکت بر روی بزرگ شدن محصولات را می‌رساند.

اپل حتی برای آیفون بزرگتر خود برتری‌های بیشتری را قائل شده است، همانطور که در زمینه تبلت‌های ساخت این شرکت نیز این موضوع به روشنی هویدا است. آیپد ایر ۲ به پردازنده‌ای فوق‌العاده مجهز شده درحالی که آیپد مینی ۳ حتی برای اپل ارزش چند دقیقه صحبت کردن در مراسم رونمایی را نداشت!

apple-ipad-mini-3

صفحه نمایش این دستگاه زیبا است، اما نباید با آیپد ایر ۲ مقایسه‌اش کنید. غلظت و تفکیک رنگ‌ها در آیپد مینی ۳ حتی از گلکسی تب S سامسونگ نیز کم می‌آورد. با این حال اکوسیستم iOS موجب می‌شود تبلت مینی جدید اپل بهتر و سریع‌تر از تبلت‌های اندرویدی پشتیبانی شود. این تبلت را نمی‌توانیم بهترین آیپد اپل بدانیم اما هنوز نام آیپد را بر روی خود دارد. عنوان بهترین آیپد مینی را می‌توانیم برازنده آیپد مینی ۳ بدانیم.

اکنون برای خریداران سری مینی آیپد این سوال مطرح شده که آیا تاچ آیدی ارزش ۱۰۰ دلار بیشتر را دارد؟ از آن‌جا که تفاوت‌ها با نسل قبل چشمگیر نیست، وب‌سایت ورج زمان حال را بهترین وقت برای خرید آیپد مینی ۲ می‌داند!

تک کرانچ

آیپد مینی ۳ اپل همان آیپد مینی با صفحه نمایش رتینا (آیپد مینی نسل دوم) است که سال پیش معرفی شد اما با یک تغییر خوشایند که اپل نام آن را تاچ آیدی گذاشته است. همین تغییر برای مشتریان آیپد مینی ۳ دقیقا ۱۰۰ دلار هزینه خواهد داشت. اکنون با رونمایی از نسل سوم آیپد مینی، اپل قیمت آیپد‌های نسل‌های این محصول را کاش داده است. قیمت آیپد مینی ۲ از ۲۹۹ دلار شروع می‌شود و پایین‌ترین مدل آیپد اول نیز با قیمت ۲۴۹ دلار در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

apple-ipad-mini

اگر بهترین و جدیدترین تبلت مینی را می‌خواهید ، آیپد مینی ۳ بهترین گزینه همراه سنسور تاچ آیدی و انتخاب رنگ طلایی است اما اگر می‌توانید بدون این دو آیپد مینی خود را دوست داشته باشید، نسل دوم مینی‌ها عالی‌ترین گزینه برای انتخاب است. 

تک رادار

آیپد مینی ۳ تبلت بدی نیست. سیستم عاملی عالی  و ویژگی‌های جذابی نیز به همراه دارد اما مشکل این تبلت اینجا است که همه این قابلیت‌ و ویژگی‌ها با هزینه‌ای بسیار کمتر در آیپد مینی ۲ نیز وجود دارد. سنسور شناسایی اثر انگشت تاچ آیدی ویژگی لازم و مفیدی است اما برای توصیه به خرید این تبلت کافی نیست. پرداخت از طریق Apple Pay قرار نیست زندگی شما را از این رو به آن رو کند و اپلکیشن‌هایی که بتوانند واقعا از این سنسور استفاده بهینه کنند، هنوز موجود نیستند. 

iPad-Mini-3-review

نمی‌توان فهمید که اپل چرا این آیپد را به مشخصاتی قوی شبیه به آیپد ایر ۲ تجهیز نکرده است. سال پیش آیپد مینی با صفحه نمایش رتینا قدرت آیپد ایر را در خود حس می‌کرد و گزینه‌ای وسوسه کننده برای انتخاب خریداران آیپد بود. اما امسال تطابق مشخصات بین ایر ۲ با مینی ۳ اتفاق نیافتاده و تنها قیمت نسل‌های پیشین بهتر شده است و مشتریان نیز می‌توانند ویژگی‌های بسیار آیپد مینی ۳ را در آیپد مینی نسل دوم با صفحه نمایش رتینا در اختیار داشته باشند.

نظر شما زومیتی‌ها در این باره چیست؟ به نظر می‌رسد که وب‌سایت‌های معتبر حوزه تکنولوژی در کم‌اهمیت‌تر بودن آیپد مینی در نزد اپل و شک داشتن به این که آیا سنسور تاچ‌ آی‌دی ارزش ۱۰۰ دلار هزینه بیشتر را دارد یا خیر، هم نظرند. شما اگر قصد خرید آیپد مینی را داشته باشید، کدام را انتخاب می‌کنید؟ آیپد مینی ۳ با سنسور تاچ آی‌دی و امکان انتخاب رنگ طلایی یا آیپد مینی ۲ با همان مشخصات سخت‌افزاری، بدون تاچ  آی‌دی، اما ۱۰۰ دلار ارزان‌تر؟! دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر زومیتی‌های عزیز در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات