این نرم افزار کابوس معلم‌های ریاضی است!

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن PhotoMath در آیفون ۸ روی کتاب
نرم‌افزاری جذاب و کاربردی برای دانشجویان و دانش‌آموزان وجود دارد که به‌سادگی مسائل ریاضی را حل می‌کند.
تبلیغات

امروزه اپلیکیشن‌های زیادی می‌توانند اسناد را اسکن و متن موجود در آن‌ها را استخراج کنند. همچنین نرم‌افزارهایی ویژه برای خواندن بارکدها ساخته شده‌اند.

این اپلیکیشن‌ها با استفاده از دوربین گوشی، اسناد، بارکدها و تصاویر را می‌بینند و سپس با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده‌ی پردازش تصویر، آن‌ها را تحلیل می‌کنند. در برخی نمونه‌ها، نرم‌افزارها حتی توانایی اصلاح تصاویر را دارند.

با همه‌گیر شدن گوشی‌های هوشمند دوربین‌دار و دستگاه‌های مجهزبه پردازنده‌های قدرتمند، روز‌به‌روز به تعداد این نوع اپلیکیشن‌ها اضافه می‌شود. پردازنده‌های موجود در گوشی نقش پررنگی در عملکرد این نرم‌افزارها دارند.

صفحه اول نرم افزار PhotoMath
حل مسائل ریاضی با نرم افزار PhotoMath
اسکرین شات نرم افزار PhotoMath
فرمول ریاضی در نرم افزار PhotoMath

Photomath یکی از همین اپلیکیشن‌ها است که بر دوربین تلفن هوشمند شما تکیه می‌کند. کافی است اپلیکیشن را روی گوشی نصب و آن را اجرا کنید و دوربین دستگاهتان را به سمت برگه‌ی امتحان ریاضی یا هر معادله‌ی ریاضی بگیرید تا خیلی سریع پاسخ را روی تصویر مشاهده کنید.

Photomath می‌تواند عبارات حسابی، عبارات کسری، توان، جذر و معادلات خطی ساده را حل کند. در اکثر مواقع نمی‌توانید از آن برای حل تمرین‌ها و تکالیف پیچیده استفاده کنید، اما بی‌شک این ابزار می‌تواند در حل سریع مسائل بسیار به شما کمک کند.

مهم‌ترین ویژگی این اپلیکیشن، سرعت بالای آن در نمایش پاسخ است. مثلاً وقتی دوربین را جلوی یک عبارت محاسباتی می‌گیرید، پاسخ به‌سرعت نمایان می‌شود. وقتی یک معادله‌ی خطی ساده را به سمت دوربین ابزار هوشمند خود می‌گیرید، فوتومث به‌سرعت به شما نشان می‌دهد که مجهول معادله چند است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات