آونگ با حضور مدیرعامل ای‌-دیتا از «آونگ سرویس پلاس» رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
مطالعه 5 دقیقه
شب گذشته، شرکت آونگ، نماینده‌ی انحصاری محصولات ADATA در بازار کشور، نشست خبری را با حضور مدیران ارشد این شرکت و همچنین مدیرعامل و مدیر کل فروش شرکت ADATA برگزار کرد و در آن علاوه بر معرفی از محصولات جدید ADATA، از سرویس خدمات بازیابی اطلاعات از حافظه‌های آسیب دیده‌، رونمایی کرد.
تبلیغات

در ابتدای مراسم، بهرام شفق، مدیرکل فروش آونگ گفت:«این اولین بار است که بالاترین مقام شرکت ADATA یعنی مدیرعامل این شرکت در ایران حضور پیدا کرده‌اند. او دلیل این موضوع را اهمیت شرکت آونگ و بازار ایران برای ADATA عنوان کرد.»

chen adata ceo

شلی چن، مدیرعامل ای‌دیتا معرفی کلی از این شرکت ارائه کرد و گفت که این کمپانی از سال ۲۰۰۶ در زمینه‌ی تولید انواع مختلف حافظه از جمله‌ SSDها، DRAMها، هارد دیسک‌ها و دیگر انوع حافظه‌ها فعالیت می‌کند. او ادعا کرد که ADATA دومین تولید کننده‌ی بزرگ حافظه‌ی‌های رم (DRAM) در دنیا است.

مدیرعامل ای‌دیتا، دلیل موفقیت این شرکت در بازار جهانی را در سرمایه‌گزاری در بخش تحقیق و توسعه و همچنین همکاری با شرکای تجاری قوی همچون شرکت آونگ عنوان کرد. شلی چن در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت که ای‌دیتا، اولین کمپانی است که نسبت به تولید حافظه‌های DDR4 اورکلاک شده اقدام کرده است.

او از ارتباط نزدیک ای‌دیتا با شرکت آونگ گفت و برای آنکه نشان دهد این ارتباط چقدر عمیق است، عنوان کرد که در شرکت ای‌دیتا از آقای میرلوحی، مدیرعامل شرکت آونگ با نام آقای ای‌دیتا یاد می‌شود.

در ادامه‌ی مراسم، آلبرت تونگ، مدیر فروش ای‌دیتا به معرفی محصولات مختلف این شرکت در شاخه‌های گوناگون پرداخت. او حافظه‌های DDR4 این شرکت را معرفی کرد و گفت که حافظه‌های DDR4 نسبت به نسل قبل تا ۱۱ درصد مصرف انرژی کمتر و بین ۳۳ تا ۶۷ درصد بازده‌ی بالاتری دارند.

adata 02

تونگ گفت که ای‌دیتا آمادگی همکاری با ۵ تولیدکننده‌ی مطرح مادربرد را دارد و آن‌ها در تلاش هستند تا مادربردهای این تولیدکنندگان هر چه سریع‌تر با حافظه‌های DDR4 سازگار شوند.

ای‌دیتا برای مصارف مختلف، محصولات متنوعی را معرفی کرده است: حافظه‌ی پرچمدار این شرکت، XPG21 است که قادر است تا فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز اورکلاک شود. این حافظه با پردازنده‌های Haswell-E سازگار خواهد بود.

او برای ادعای این شرکت به عنوان دومین تولیدکننده‌ی بزرگ حافظه‌ی DRAM در دنیا، این منبع را معرفی کرد:

adata 2nd ddr

رونمایی از حافظه‌ی خارجی HC500 ای‌دیتا

در ادامه‌ی این نشست خبری، مدیر فروش ADATA از دیسک سخت خارجی جدید این شرکت با نام HC500 رونمایی کرد که قرار است از ماه‌ آینده‌ی میلادی راهی بازار جهانی و همچنین ایران شود.

adata 04 hc500

بنا به ادعای ای‌‌دیتا این اولین دیسک سخت خارجی دنیا است که بطور کامل از تلویزیون‌ها پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌توان آن را به تمام تلویزیون‌هایی که از درگاه USB و حافظه‌ی خارجی پشتیانی می‌کنند متصل کرد. این حافظه از سرویس کلاد نیز پشتیبانی می‌کند تا از طریق اپلیکیشن اندروید یا iOS به اطلاعات درون دیسک سخت خود دسترسی داشته باشید.

قابلیت دیگر هارد دیسکِ خارجی HC500، مقاومت در برابر ضربه است. ای‌دیتا این قابلیت را G-Shock Sensor می‌نامد که به موجب آن، در هنگام ضربه، هِد دستگاه از روی دیسک برداشته می‌شود تا باعث آسیب به سطح دیسک نشود و وقتی دستگاه در حالت پایدار قرار می‌گیرد، مجددا هد بر روی دیسک جای می‌گیرد. به این ترتیب حتی در صورت وارد شدن ضربه یا افتادن دیسک سخت، آسیبی به آن وارد نخواهد شد.

آونگ سرویس پلاس

در انتهای مراسم نیز، محمد آخرتی مدیر خدمات پس از فروش آونگ، به معرفی سرویس جدید این شرکت پرداخت.

avang service plus

آونگ سرویس رایگانی را تحت عنوان آونگ سرویس پلاس رونمایی کرد که در آن کاربران در یک سال اول از سه سال گارنتی محصولات آونگ می‌توانند خدمات «بازیابی رایگان اطلاعات» را در اختیار داشته باشند. به این ترتیب اگر مشکلی برای دیسک سخت شما اتفاق بیافتد، آونگ تلاش خواهد کرد تا اطلاعات شما را بازیابی کند.

آخرتی گفت که آمارها نشان می‌دهد که ۱.۵ درصد از دیسک‌سخت‌ها دچار خرابی می‌شوند این آمار در حافظه‌های ساخت ای‌دیتا زیر ۱ درصد است و آونگ سعی دارد حتی اطلاعات کاربران در این حافظه‌های خراب شده را نیز بازیابی کند.

برای فعال سازی آونگ پلاس، کاربرانی که پرچسب مربوط به این سرویس را بر روی دیسک سخت خود دارند، باید به وب سایت avang.ir مراجعه کرده و سرویس خود را فعال کنند. این سرویس از آبان ماه رسما شروع می‌شود و تنها برای خریداران جدید این شرکت در دسترس خواهد بود.

در انتهای مراسم گفتگوی کوتاهی را با بهرام شفق، مدیر فروش آونگ داشتم و از او در باره‌ی سرویس آونگ پلاس پرسیدم. در حال حاضر نیز شرکت‌های مختلفی سرویس بازیابی اطلاعات از حافظه‌های معیوب را ارائه می‌کنند اما این سرویس در برخی از شرایط پرهزینه است. بهرام شفق گفت که آونگ این سرویس را بصورت رایگان در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد اما تضمین نمی‌کند که اطلاعات کاربر ۱۰۰ درصد ریکاور شوند. با این حال آونگ تمام بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را فراهم کرده است که تا حد ممکن اطلاعات کاربر را بازگرداند.

در انتهای مراسم، شلی چن، مدیرعامل ای‌دیتا در پاسخ به این پرسش که آیا ای‌دیتا به جز آونگ از طریق شرکت دیگری محصولات خود را روانه بازار ایران می‌کند یا خیر. گفت که ای‌دیتا در ایران بصورت انحصاری محصولات خود را از طریق آونگ عرضه می‌کند. او گفت از شنیدن این موضوع که محصولات ای‌دیتا از طریق شرکت‌های دیگر نیز عرضه می‌شود متعجب شده است. مدیرعامل آونگ نیز در تکمیل صحبت‌های مدیرعامل ای‌دیتا گفت که آونگ اقدامات لازم را از دفتر بازرگانی و مراجع قانونی انجام داده است تا مانع ورود غیرقانونی محصولات ای‌دیتا به بازار کشور شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات