نتایج بنچمارک Geekbench نکسوس 9 منتشر شد: تگرا K1 نکسوس 9، A8 آیفون 6 را پشت سر نهاد

پنج‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
گوگل دیشب از نسل جدید تبلت خود، نکسوس ۹ که توسط اچ‌تی‌سی طراحی و توسعه یافته، پرده برداشت. با معرفی نکسوس ۹ خیل عظیم شایعات که حکایت از بکارگیری تراشه‌ی ۶۴ بیتی تگرا کی‌وان داشتند، رنگ واقعیت به خود گرفتند. تراشه‌ی ۶۴ بیتی تگرا K1‌ از وجود دو هسته‌ی ۶۴ بیتی دنور انویدیا در کنار پردازنده‌ی ۱۹۲ هسته‌ای کپلر انویدیا بهره می‌برد. انتشار نتایج بنچمارک GeekBench حکایت از این دارد که نکسوس 9، توانسته تا A8 آیفون ۶ را پشت سر بگذارد.
تبلیغات

 با توجه به اینکه تراشه‌ی ۶۴ بیتی تگرا کی‌وان روی کاغذ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما عیار واقعی این محصول را باید با انجام بنچمارک‌های مختلف سنجید. GeekBench بنچمارکی برای آزمایش پردازنده‌ی اصلی و همچنین حافظه‌ است که به‌نظر می‌رسد هسته‌های دنور بکار رفته در تگرا K1 حرف‌های زیادی برای گفتن در این زمینه‌ دارند.

با مقایسه‌ی نتایج به دست آمده از آزمایش یک هسته‌ی هر یک از ابزار‌های نتایج جالب توجهی به دست آمده است، بطوریکه نزدیک‌‌ترین رقیب برای نکسوس ۹، گلکسی‌نوت ۴ است که در حال بهره‌گیری از یک هسته نکسوس ۹ تقریبا نتیجه‌ای دوبرابر گلکسی‌نوت ۴ به ثبت رسانده است. با توجه به اینکه نسل جدید آیپد‌های اپل تا ساعاتی دیگر معرفی می‌شوند، از این‌رو نتایج دقیق مقایسه دو تبلت را بعدها مشاهده خواهیم کرد، اما از آنجایی که نسل جدید آیپد نیز از تراشه‌ی A8 یا A8X بهره خواهد برد، از این‌رو مقایسه نتیجه‌ی A8 مورد استفاده در آیفون ۶ نیز تاحدود می‌تواند گویای وضعیت موجود باشد. در مقایسه با A8 نیز در حالت سنجش قدرت یک هسته، باز هم تگرا K1 سربلند بیرون می‌آید.

TegraK1Bench

انویدیا در جریان برگزاری CES 2014 تراشه‌‌ی تگرا K1 را در دو نسخه‌ی ۳۲ و ۶۴ بیتی معرفی کرد که نکسوس ۹ اولین محصولی است که از نسخه‌ی ۶۴ بیتی تگرا کی‌وان بهره برده است. نکته‌ی جالب توجه در مورد هسته‌های دنور مورد استفاده در تگرا K1 این است که این هسته‌ها در اصل برای استفاده در محصولات مختص دسکتاپ طراحی شده است.

البته براساس نتایج بنچمارک، تگرا K1 مورد آزمایش دارای فرکانس کاری ۲.۵ گیگاهرتزی بوده، در حالی که براساس اطلاعات منتشر شده، تراشه‌ی مورد استفاده در نکسوس ۹ از فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتزی بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات