بوز و بیتس بر سر پتنت «حذف نویز» به توافق رسیدند

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌تر در زومیت خواندید که کمپانی بوز، به‌دلیل نقض پتنت حذف نویز در ساخت هدفون‌ها که از سوی کمپانی بیتس سر زده، این کمپانی را که حال در تملک اپل قرار دارد، تحت تعقیب قرار داده است، حال به‌نظر می‌رسد برخلاف بسیاری از کمپانی‌های فعال در عرصه‌ی فناوری، این دو کمپانی راه خروج از راهروهای دادگاه را در پیش گرفته و به توافقی دو طرفه در مورد پتنت بوز در مورد حذف نویز دست یافته‌اند.
تبلیغات

براساس شکایتی که بوز در ماه جولای بر علیه بیتس مطرح کرده بود، این کمپانی مدعی بود که بیتس فناوری حذف نویز بوز را که نقش پررنگی در موفقیت محصولات این کمپانی دارد، زیر پاگذاشته و مورد استفاده قرار داده است. فناوری حذف نویز از قابلیت‌های کلیدی در محصولات بوز است و سری هدفون‌های QuietComfort این کمپانی با بهره‌گیری از این ویژگی خود را به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های موجود در دنیای هدفون‌ها مطرح کرده است. بوز با طرح شکایت از بیتس در نظر داشت تا واردات و فروش این هدفون‌ها به بازار آمریکا را ممنوع کند، حال آنکه وکلای طرفین خبر از حصول توافق بین طرفین داده و درخواستی را مبنی بر توقف تحقیقات در مورد زیر پا گذاشتن این پتنت تسلیم کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده‌ی آمریکا کرده‌‌اند.

دو کمپانی بوز و بیتس از هر فرصتی برای غلبه بر رقیب و عرضه‌ی محصولات خود به بازار استفاده می‌کنند. بوز اخیرا با قراردادی که با لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکایی به امضا رسانده، محصولات خود را به هدفون رسمی مسابقات تبدیل کرده و از این‌رو بازیکنان، کل کادر اجرایی و تمامی خدمه مرتبط با لیگ NFL‌ باید از هدفون‌های بوز استفاده کنند. نکته‌ی جالب اینجا است که در روز بازی‌، بازیکنان نمی‌توانند از هدفون‌های بیتس استفاده کنند و در صورت مشاهده جریمه خواهند شد، بطوریکه یکی از بازیکنان مطرح این لیگ نیز به همین علت ۱۰٫۰۰۰ دلار جریمه شده است. در پاسخ به اقدامات بوز، اخباری منتشر شده که حکایت از جمع‌آوری محصولات بوز از فروشگاه‌های اپل دارد. به‌نظر می‌رسد رقابت دو کمپانی بوز و بیتس در آینده بیش از پیش جذاب خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات