در پی دیدار ساتیا نادلا از سامسونگ: نرم‌افزار Word جایگزین سیستم اداری سابق سامسونگ می‌شود

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سامسونگ پس از ۲۰ سال استفاده از نرم‌افزاری اداری خود که JungUm نام دارد، سرانجام به نرم‌افزار «مایکروسافت ورد» مهاجرت می‌کند. این تصمیم پس از دیدار مدیرعامل شرکت مایکروسافت ساتیا نادلا و نایب رئیس شرکت سامسونگ، Lee Jae-Yong صورت گرفت.
تبلیغات

سامسونگ دلیل این تغییر در سیستم اداری خود را تطابق و هماهنگی بیشتر Microsoft Word و همه‌گیر بودن آن نسبت به نرم‌افزار خود دانست. سفر مدیرعامل شرکت مایکروسافت و دیدار وی با مقامات سامسونگ، به منظور گرم کردن روابط و همکاری‌های متقابل بین این دو شرکت صورت گرفت. این درحالی است که ماه آگوست سال جاری مایکروسافت شکایتی از سامسونگ به خاطر استفاده‌ی غیر مجاز از پتنت‌های خود توسط این شرکت مطرح کرده بود که باعث شد روابط بین این دو شرکت رو به افول شود.

این حرکت جدید سامسونگ در تغییر سیستم اداری خود به نرم‌افزاری مربوط به شرکت مایکروسافت می‌تواند نشانه‌ای از آن باشد که دیدار مدیرعامل مایکروسافت و مقامات سامسونگ به خوبی پیش رفته است. 

ساتیا نادلا مدیرعامل شرکت مایکروسافت

نادلا علاوه بر دیدار خود از مایکروسافت با تعدادی از مقامات دولتی کره‌ی جنوبی دیدارهایی داشت و حتی با مقامات بلندپایه شرکت ال‌جی نیز ملاقات و جلسه‌ای را داشته است. در این گزارشات آمده است که مایکروسافت توافقاتی با شرکت ال‌جی برای گسترش روابط و همکاری‌های متقابل داشته است. این توافقات بیشتر در حوزه‌ی توسعه‌ی تکنولوژی ارتباط وسایل و ابزارآلات خانگی با یک‌دیگر بوده است.

هدف اصلی سفر مدیرعامل مایکروسافت به کره جنوبی بر طبق گزارشاتی که از منابع معتبر منتشر شده است، تکمیل قرارداد احداث پایگاه اطلاعاتی مایکروسافت در ناحیه‌ای از منطقه‌ی «بوسان» کره بوده است که مایکروسافت برای آن ۵.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات