اختصاصی زومیت از CES 2014: نگاه نزدیک به تلفن منحنی‌شکل LG G Flex

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
مطالعه 4 دقیقه
گزارشگر اختصاصی زومیت در نمایشگاه CES 2014 شانس این را داشته تا از نزدیک با گوشی منحنی‌شکل و انعطاف‌پذیر ال‌جی، یعنی G Flex کار کند. وی نتایج بررسی اجمالی خود از این تلفن خمیده را برای ما ارسال نموده که در ادامه مطلب ارائه می‌گردد. با ما همراه باشید با اولین نگاه نزدیک به G Flex ال‌جی!
تبلیغات

یکی از مهم‌ترین بخش‌های غرفه کمپانی ال‌جی به تلفن منحنی‌شکل این کمپانی، یعنی G Flex اختصاص یافته بود که به تازگی توسط کمپانی کره‌ای معرفی شده است. این تلفن از لحاظ سخت‌افزاری چندان تفاوتی با گوشی‌های برتر موجود در بازار ندارد و فقط شکل خمیده آن، این محصول را به یک ابزار منحصر به فرد تبدیل کرده است.

در دل جی‌فلکس یک پردازنده اسنپدراگون 800 با فرکانس 2.26 گیگاهرتز وجود دارد که به خوبی از پس همه کارها برمی‌آید. نمایشگر 6 اینچی این دستگاه از نوع OLED با رزولوشن HD است. کیفیت این نمایشگر در سطح بسیار خوبی قرار دارد و در نگاه اول به هیچ عنوان متوجه نمی‌شوید که رزولوشن دستگاه فقط 720p است! کنتراست تصویر و نمایش رنگ‌های سفید و مشکی در این نمایشگر بسیار مطلوب هستند. روشنایی نمایشگر نیز کاملا راضی‌کننده است.

lg-gflex-handson-1

LG G Flex مجهز به یک باتری خمیده 3500 میلی‌آمپرساعت است که به نظر می‌رسد با توجه به رزولوشن پایین‌تر نمایشگر نسبت به G2، حتی از پرچمدار غول کره‌ای که به باتری بسیار خوبش معروف است نیز عملکرد بهتری داشته باشد.

همچون G2، در پشت تلفن انعطاف‌پذیر ال‌جی نیز شاهد یک دوربین 13 مگاپیکسل باکیفیت هستیم که در زیر آن دکمه‌های تغییر حجم صدا و دکمه پاور/قفل صفحه در بین آنها تعبیه شده‌اند. اقدام جسورانه ال‌جی در انتقال دکمه‌های کنترلی به پشت صفحه تحسین بسیاری را برانگیخت و به نظر می‌رسد طراحی این دکمه‌ها نیز در جی‌فلکس بهبود یافته‌اند. تغییری که ایجاد شده آن است که در وسط این دکمه‌ها یک نقطه فلزی قرار داده شده که کار کردن با آنها را آسان‌تر کرده است. همچنین در گوشه سمت راست پایین دستگاه نیز یک اسپیکر مونو وجود دارد.

در کنار سنسور دوربین نیز یک فلش LED و یک ماژول فروسرخ (Infrared) قابل مشاهده است. روی لبه سمت راست فقط درگاه ورودی حافظه microSD و در لبه بالا نیز میکروفونی برای حذف نویز قرار داده شده است.

در لبه پایینی دستگاه یک درگاه ورودی microUSB برای شارژ و انتقال داده و در کناز آن جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار داده شده است.

وقتی این گوشی را در دست می‌گیرید اولین چیزی که توجهتان را جلب می‌کند، ابعاد بسیار بزرگ آن است که باعث می‌شود به هیچ عنوان نتوانید با یک دست با آن کار کنید. شکل منحنی گوشی برای تماشای ویدئو و قرار دادن جلوی گوش، بسیار مناسب است و حس بهتری را به کاربر القا می‌کند؛ ولی برای کاربری عادی چندان جذاب نیست.

lg-gflex-handson-2

رابط کاربری این گوشی تقریبا همان رابط کاربری G2 است و تمام امکانات معرفی شده در پرچمدار ال‌جی، در گوشی منحنی آن نیز در دسترس است. اما به نظر می‌رسد که برخی جزئیات تغییر کرده و بهبودهایی در رابط کاربری این دستگاه اعمال شده است.

در تجربه‌ای که هنگام کار با این دستگاه داشتیم، همه چیز بسیار سریع و عالی بود. پردازنده قدرتمند، باتری پرظرفیت و نمایشگر عالی در کنار شکل منحنی و انعطاف‌پذیر این تلفن، کاملا آن را به دستگاهی منحصر به فرد و متفاوت بدل کرده است.

مشخصات فنی LG G Flex:

عنوان

جزئیات

شبکه

850, 900, 1800, 1900 :GSM

LTE, HSPA (unspecified), EDGE, GPRS

پردازنده

اسنپ‌دراگون 800، چهار هسته‌ای، فرکانس پردازشی 2.26 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی Adreno 330

صفحه‌نمایش

6 اینچ P-OLED چند لمسی با 16,777,216 رنگ

رزولوشن 720 در 1280 با تراکم 245 پیکسل بر اینچ

سیستم‌عامل

اندروید 4.2.2 آبنبات پاستیلی به همراه رابط کاربری LG UI

 دوربین

دوربین پشتی 13 مگاپیکسل، فلاش LED

دوربین جلو 2.1 مگاپیکسل

 صدا

اسپیکر مونو در پشت

جک 3.5 میلیمتری هدفون

Earpiece, Loudspeaker

قابلیت‌های اتصال

Bluetooth 4.0

Wi-Fi 802.11 a, b, g, n, ac

USB 3.0

microUSB

Features: Mass storage device, USB charging

Other: NFC, Tethering, Computer sync, OTA sync, Infrared

مکان‌یاب

GPS, A-GPS

سنسور

Accelerometer, Compass

 حافظه

2048 مگابایت حافظه RAM

32 گیگابایت حافظه داخلی

 اندازه/وزن

ابعاد 160.5 در 81.6 در 7.9 میلی‌متر

وزن 177 گرم

 باتری

3500 میلی‌آمپرساعت

نظر شما درباره LG G Flex و به طور کلی فرم‌فکتور تلفن‌های منحنی‌شکل چیست؟ در بخش نظرات، دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات