سامسونگ دوربین WB2200F را به عنوان یک مگازوم هوشمند با بزرگنمایی 60 برابر معرفی کرد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۶
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در نمایشگاه CES 2014 یکی دیگر از دوربین‌های هوشمند خود به نام WB2200F را با قابلیت‌های جالبش رونمایی کرده تا در بازار دوربین‌های دیجیتال هم با رقبای بزرگ رقابت کند. مدل دیگری که رونمایی شده WB350F است که در ادامه‌ی مطلب به بررسی مشخصات آن می‌پردازیم.
تبلیغات

دوربین هوشمند WF2200F فقط یک دوربین عظیم‌الجثه با لنزی بزرگ نیست بلکه دارای قابلیت‌های دیگری هم هست و به خوبی با سایر مگازوم‌های بازار رقابت می‌کند. سامسونگ برای اینکه عکاسی با این مگازوم در دو حالت افقی و عمودی، ساده و راحت باشد، از دو جای دست استفاده کرده است. کلیدهای فرعی برای عکاسی نیز در سمت راست دوربین قرار داده شده تا برای عکاسی در حالت عمودی، کار با دوربین درست مثل حالت افقی باشد.

Samsung-WB2200F-1

نقطه قوت دیگری که محصول سامسونگ را بر رقبا برتری می‌دهد لنز 20-1200 میلی‌متری آن است که بزرگنمایی آپتیکال آن 60 برابر است که به راحتی سوژه‌ها را از فاصله‌ی زیاد در تیررس عکاس قرار می‌دهد.

سامسونگ می‌گوید امکان بزرگنمایی با سرعت 2 برابر هم وجود دارد تا به سرعت بتوان به شکار صحنه‌ها پرداخت. حسگر 16 مگاپیکسلی این دوربین از نوع BSI CMOS است.

WB2200F از نظر امکانات عکاسی بیشتر به صورت خودکار عمل می‌کند و برخلاف برخی محصولات دیگر بازار، امکانات کنترل دستی آن کامل نیست. به عنوان مثال نمی‌توان سرعت شاتر و مقدار گشادگی دیافراگم را به طور کامل انتخاب و تنظیم کرد.

همانطور که از عنوان دوربین هوشمند پیداست، باید امکانات نرم‌افزاری این محصول زیاد باشد. WB2200F دارای وای‌فای داخلی و NFC است، بنابراین جفت کردن آن با یک ابزار اندرویدی مجهز به NFC راحت است. علاوه بر این اگر از ابزارهای گلکسی سامسونگ استفاده کنید، می‌توانید با بهره‌گیری از NFC تصاویری که روی دوربین در حال نمایش است را روی چند ابزار دیگر هم مشاهده کنید.

با استفاده از وای‌فای هم می‌توان این دوربین را به طور کامل کنترل کرد. کافی است نرم‌افزار مخصوص اندروید یا iOS را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و توسط آن به کنترل دوربین بپردازید. با توجه به بزرگنمایی فوق‌العاده‌ی این دوربین، کنترل آن توسط گوشی بسیار مفید واقع می‌شود.

در نهایت به LCD این دوربین هوشمند می‌رسیم که قطر آن 3 اینچ است و از نوع HVGA است. منظره‌یاب الکترونیکی نیز برای عکاسی بهتر پیش‌بینی شده است. متأسفانه نمایشگر رزولوشن بالایی ندارد و نمی‌توان آن را چرخاند.

سامسونگ یک دوربین هوشمند دیگر به نام WB350F را نیز معرفی کرده است. این دوربین حاصل بازطراحی مدل WB800F سال 2013 است و حسگر 17 مگاپیکسلی BSI CMOS آن را همراهی می‌کند. بزرگنمایی آپتیکال لنز 24-483 میلی‌متری آن 21 برابر است و گشادگی دیافراگم آن f2.8-5.9 می‌‌باشد.

Samsung-WB2200F-2

مشخصات WB350F درست مشابه Galaxy Camera 2.0 است با این تفاوت که روی آن اندروید نصب نیست بلکه از واسط Smart Camera 3.0 سامسونگ بهره می‌برد.

در مورد قیمت و زمان عرضه‌ی این محصولات فعلاً خبری منتشر نشده است

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات