اکانت‌های ایمیل یاهو از طریق نفوذ به دیتابیس ثالث هک شد

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۴
مطالعه 1 دقیقه
یاهو به تازگی اعلام کرده است که تعداد نامشخصی از اکانت‌های ایمیل کاربران مورد نفوذ هکرها قرار گرفته است. کاربرانی که اکانت آن‌ها تحت تاثیر قرار گرفته هم‌اکنون از این مساله مطلع شده‌اند و یاهو می‌گوید که تمام تلاش خود را برای ردیابی کسانی که مسئول این حمله بوده‌اند و همچنین ایمن‌سازی اکانت‌های هک شده (و دیگر اکانت‌ها) خواهد نمود.
تبلیغات

 بنا بر گفته‌ی این شرکت، به نظر می رسد به جای اینکه سرویس یاهو بطور مستقیم مورد حمله قرار گیرد، آدرس‌های ایمیل و کلمه‌های عبور مربوط به آنان از یک دیتابیس متصل به سرویس‌های یاهو نظیر نت‌فلیکس، جیمیل، فیسبوک یا دیگر سرویس‌هایی که فرآیند لاگین را ممکن می‌کنند دزدیده شده است.

یاهو اینچنین بیان می‌کند که «ما هیچ مدرکی مبنی بر برداشته شدن این اطلاعات از سیستم‌های خود یاهو نداریم.» نرم‌افزاری که به منظور در اختیار گرفتن اطلاعات سرقت شده به کار گرفته شده است، به اکانت کاربران دسترسی پیدا کرده و تلاش نموده تا از طریق آخرین ایمیل‌های رد و بدل شده، نام‌ها و آدرس‌های ایمیل را از اکانت‌های کاربران بدست آورد.

کاربران برای جلوگیری از چنین رخدادهایی، باید نسبت به انتخاب پسورهای مناسب‌تر اقدام کنند. لازم است کلمه‌عبور شما بطور منظم تغییر کرده و در ترکیب آن از نشانه‌ها و کارکترهای مختلفی استفاده شود. همچنین باید این موضوع را به خاطر سپرد که استفاده از یک پسورد بر روی اکانت سایت‌ها و سرویس‌های گوناگون ریسک به خطر افتادن اطلاعات را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات