انتشار تصاویری از فایل‌های گلکسی S5 حکایت از وجود حس‌گر اثر انگشت در این تلفن‌هوشمند دارد

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
هر روز شاهد انتشار شایعاتی در مورد نسل جدید پرچمدار سامسونگ هستیم، چنان‌چه دیروز نیز مطلبی با عنوان بررسی آخرین شایعات و شواهد درباره‌ی دوربین و صفحه‌ی نمایش این تلفن‌هوشمند منتشر نمودیم. یکی از مهم‌ترین و در واقع اصلی‌ترین مواردی که پس از معرفی آیفون 5S بسیار در باره آن می‌شونیم، حس‌گر اثر انگشت است. اما در مورد گلکسی اس ۵، علاوه بر شایعاتی مبنی بر استفاده از حس‌گر اثر انگشت، اخباری نیز در مورد تعبیه حس‌گر شناسایی عنبیه به گوش می‌رسد. امروز فاش کننده‌‌ی نام آشنای EVLeaks@ اطلاعات جدیدی را از این تلفن‌هوشمند منتشر کرده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
تبلیغات

اولین موردی که EVLeaks@ به آن پرداخته است تصویری از فایلی با نام FingerprinService.apk است که مطمئنا مربوط به حس‌گر اثر انگشتی است که حرف و حدیث بسیاری در مورد آن مطرح شده است. براساس اطلاعات ارائه شده، این حس‌گر محل مشخصی روی تلفن‌هوشمند نداشته و سامسونگ آن را زیر صفحه‌ی نمایش گنجانده است، یعنی برای استفاده از آن نیازی به قرار دادن انگشت در مکان مشخصی از تلفن‌هوشمند نیست. بنابراین می‌توان با لمس هر نقطه‌ای از صفحه‌ی نمایش، تلفن‌هوشمند خود را آنلاک کرد. این قابلیت حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

From Samsung Galaxy S 5. pic.twitter.com/9wn0gEYrA0— @evleaks (@evleaks) January 30, 2014

دومین فایلی که EVLeaks@ تصویری از آن را به اشتراک گذارده 3DTourViewer_WQHD_K.apk نام دارد. هنوز اطلاعاتی در مورد ماهیت این فایل در دست نیست ولی می‌توان WQHD را منتسب به صفحه‌ی نمایش این تلفن‌هوشمند عنوان کرد که شایعاتی حکایت از رزولوشن 2,560 در 1,600 پیکسلی آن داشت. استفاده از صفحه‌ی نمایشی با رزولوشن بالا مساله‌ای است که طرفداران و مخالفان خاص خود را دارا است. برخی از مخالفان استفاده از چنین رزولوشنی را در یک صفحه‌ی نمایش کوچک عبث و بیهوده عنوان کرده‌اند. اما استفاده از ترکیب 3D در نام این فایل سرنخ‌هایی را از امکان استفاده از رابط‌کاربری سه‌بعدی سامسونگ در اختیارمان قرار می‌دهد. آیا به‌واقع این فایل برای این منظور به‌کار گرفته خواهد شد؟

Also from Samsung Galaxy S 5. pic.twitter.com/sbJSH1mlkV— @evleaks (@evleaks) January 30, 2014

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات