دستگاه‌های مبتنی بر تایزن سامسونگ ممکن است به چیپ‌های Merrifield اینتل مجهز شوند

پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی تصویری منتصب به گوشی هوشمند مبتنی بر تایزن سامسونگ فاش شده که پیش‌تر به آن پرداختیم. اگرچه همچنان سخنی در خصوص زمان عرضه‌ی این دستگاه به بازار به میان نیامده است، اما سامسونگ وعده داده که تعدادی دستگاه مبتنی بر تایزن را در کنگره جهانی موبایل بارسلونا در ماه آینده رونمایی کند. حال احتمال می‌رود که این دستگاه‌ها برخلاف شایعات قبلی از چیپ‌های Merrifield اینتل بعنوان قلب پردازشی خود بهره ببرند.
تبلیغات

در حقیقت قرار بر این بود که سامسونگ دستگاه‌های تایزن خود را سال پیش معرفی نماید، اما در اکتبر گذشته در نهایت مشخص شد که تا امسال خبری از این دستگاه‌ها نخواهد بود. پیش‌بینی می‌شد که اپراتور NTT DoCoMo اولین اپراتوری باشد که نسبت به عرضه‌ی گوشی هوشمند تایزن اقدام نماید که پس از مدتی گفته شد این شرکت همچنان آمادگی عرضه‌ی این سیستم‌عامل جدید و تست نشده را ندارد. اکنون این نظر وجود دارد که تاخیر در ارائه‌ی تایزن در اثر رقابت سامسونگ با کوالکام بوده است. کوالکام هم‌اکنون رهبری بازار SoC را در اختیار دارد و تنها تولیدکننده‌ای است که قابلیت پشتیبانی از LTE را بصورت داخلی در چیپ‌های خود جاسازی کرده است. بنابراین جای تعجب ندارد که سامسونگ در پرچمدار گلکسی خود برای بازارهای LTE از چیپ‌های این شرکت بهره برده است.

ممکن است این وضعیت در سال جاری به گونه‌ای متفاوت پیش رود چرا که به نظر می‌رسد اینتل آمادگی لازم را برای رونمایی از SoCهای جدید Merrifield خود دارد. اینتل یکی از همراهان اصلی انجمن تایزن بوده است که بیش از 36 عضو دارد. پردازنده‌های Merrifield بر مبنای معماری Silvermont اینتل ساخته شده است و قرار است موبایل‌هایی که از این SoC بهره می‌برند در کنگره جهانی موبایل رونمایی شوند. شایعه شده بود که دستگاه مبتنی بر تایزن SM-Z9005 با چیپ اسنپدراگون 800 به بازار خواهد آمد ولی با توجه به این مساله که کوالکام یکی از رقبای اصلی اینتل در این بخش است، چنین اقدامی ممکن است عملی نباشد.

در هر صورت اگر قرار باشد دستگاه تایزنی سامسونگ به چیپ‌های Merrifield اینتل مجهز شوند، ممکن است تا فصل دوم سال جاری شاهد ورود آن‌ به بازار نباشیم. البته به هر شکل سامسونگ در کنگره جهانی موبایل بارسلونا این دستگاه‌ها را رونمایی خواهد کرد که در نتیجه، آن زمان اطلاعات کامل‌تری در این خصوص در اختیار خواهیم داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات