دولت کره، گوگل را به خاطر جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات، مبلغ 196 هزار دلار جریمه کرد

پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
گوگل که پیش‌تر به خاطر جمع‌آوری اطلاعات غیرقانونی مبالغ هنگفتی را توسط کشورهای مختلف جریمه شده بود، این بار پس از چهار سال با حکم قضایی دولت کره مواجه شده است.
تبلیغات

بنا به گزارش Korea Herald، رگولاتور مخابرات کره گوگل را به خاطر جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران از طریق اپلیکیشن Street View، مبلغ 196,000 دلار جریمه کرده است.

این موضوع در اصل به چهار سال پیش باز می‌گردد. در سال 2010 گوگل پذیرفت که تیم Street View این کمپانی هنگامی که از سرتاسر جهان برای سرویس Street View عکس‌برداری می‌نموده اطلاعات را از طریق شبکه‌های WiFi نامطمئن جمع‌آوری کرده است.

از همان موقع در کره علیه گوگل پرونده‌ای تشکیل شد که بررسی آن سه سال به طول انجامید. این پرونده شامل موضوع جمع‌آوری نامطمئن اطلاعات از چند شهر کره در فاصله سال‌های 2009 تا 2010 می‌شد.

رگولاتور کره‌ای علاوه بر مبلغ جریمه اعلام شده از گوگل خواسته که اطلاعات مذکور را حذف نموده و روند این کار را بر روی وبسایت خود شرح دهد.

گوگل در پاسخ به این حکم قضایی بیانیه‌ کوتاهی را صادر کرده است:

ما بسیار تلاش می‌کنیم که موازین حریم خصوصی را رعایت کنیم. همان طور که پیش‌تر گفتیم، ما به خاطر اشتباه سهوی در جمع‌آوری اطلاعات باارزش از طریق شبکه‌های ناامن عمیقا متاسفیم. از زمانی که ما اشتباهمان را در سال 2010 اعلام نمودیم، با کمیسیون مخابرات کره همکاری نزدیکی داشتیم تا مشکلات به وجود آمده را برطرف سازیم. مدیران پروژه به این اطلاعات نیازی نداشتند و از آنها استفاده نکردند و حتی آنها را نگاه هم نکردند.

حکم قضایی کره بسیار دیرتر از احکام سایر کشورها علیه گوگل صادر شده است. گوگل پیش از این مبلغ 189,000 دلار جریمه به آلمان، 205,000 دلار به بلژیک و 136,000 دلار به فرانسه پرداخت کرده بود. همین موضوع برای گوگل در ایالات متحده 7 میلیون دلار هزینه ایجاد کرد اما بریتانیا فقط به یک اخطار قانونی قناعت کرد و گوگل را جریمه نقدی نکرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات