AMD به دنبال عرضه اولین محصول خود با هسته ARM

سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
Seattle نام تراشه جدیدی از AMD است که احتمالاً تا فردا معرفی گردد. این محصول از هسته پردازشی ARM A57 بهره می‌گیرد که سرورها و دیتاسنترها را هدف قرار داده است.
تبلیغات

AMD ممکن است امروز یا فردا با یک بمب خبری در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گیرد.گفته می‌شود که این تولیدکننده تراشه، بنا دارد تا اولین محصول با هسته ARM را معرفی نماید. گفته می‌شود که این تراشه بر اساس هسته جدید A57 آرم ساخته شده و احتمالاً با نام AMD Seattle عرضه خواهد شد.

ARM A57 از مجموعه دستورالعمل‌های 64 بیتی ARMv8 با اعمال بهبودهایی در آن، ثبات‌ها و فضای آدرس‌دهی بیشتر بهره می‌گیرد. این بهینه‌سازی‌ها منجر به پردازش سریع‌تر حجم بیشتری از اطلاعات می‌گردد؛ در حالی که توان مصرفی آن به شکل بهینه باقی می‌ماند.

شایعات حاکی از آنند که سیاتل (که فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد)، سرورها و مراکز داده را هدف قرار داده و برای مصرف در گجت‌ها ارائه نخواهد شد؛ با این حال ارائه چنین پردازنده قدرتمند و در عین حال کم‌مصرفی، یک پیروزی بزرگ برای ARM محسوب می‌گردد. این کمپانی بریتانیایی که فقط به طراحی تراشه‌ها می‌پردازد، هسته A57 را برای ورود به حوزه سرورها ساخته که تا کنون تحت تسلط تراشه‌های اینتلی بودند. بی‌شک استقبال از این محصول، توسط کمپانی بزرگی چون AMD می‌تواند موفقیت بزرگی برای ARM محسوب گردد.

AMD-Seattle

انتظار می‌رود که AMD Seattle با پیکربندی چهار یا هشت‌هسته‌ای و برخی ویژگی‌های اختصاصی برای سرورها، مثل رابط اترنت یکپارچه 10 گیگابیت بر ثانیه ارائه گردد. باید تا فردا منتظر بمانیم و ببینیم که آیا AMD محصول جدید خود را معرفی خواهد کرد یا خیر!

نظر شما در این باره چیست؟ آیا آرم در حوزه سرورها و دیتاسنترها نیز می‌تواند به رقیبی جدی برای اینتل بدل گردد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات