وب‌گرد: جا‌به‌جایی آسان مطلب، آموزش‌های ویدیویی، تاریخچه موسیقی و...

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۲:۲۱
مطالعه 4 دقیقه
در سری «وب‌گرد» ابزارها و وب‌سایت‌های مختلف به شما معرفی خواهیم کرد. امیدواریم این بخش مورد توجه شما قرار بگیرد. در ادامه با ششمین قسمت از «وب‌گرد» همراه ما باشید.
تبلیغات

سری «وب‌گرد» در روزهای سه‌شنبه منتشر می‌شود و در آن با ابزارهای تازه و وب‌سایت‌های کاربردی دنیای مجازی آشنا خواهید شد. «وب‌گرد» فرصتی برای غرق شدن در دنیای مجازی است.

اگر وب‌سایت یا ابزاری کاربردی می‌شناسید، آن را از طریق ایمیل webgard[at]zoomit.ir به ما معرفی کنید.

Cut, Copy, Paste, Swap

برش (Cut)، کپی، چسباندن (paste) و جابه‌جایی (swap). اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که در تمام طول روز ار رایانه استفاده می‌کنید، مطمئناً سه دستور Cut، Copy و Paste از مهمترین فرامینی هستیند که با آنها سر و کار خواهید داشت. اما شما گاهی نیاز دارید که دو قسمت از یک متن را جا‌به‌جا کنید. اینجاست که دستور جدید به نام Swap راهگشای شما می‌شود. Swap هر آنچه را که شما قبلا اقدام به کپی آن نموده‌اید را در محل مورد نظر شما Paste خواهد کرد. به عنوان مثال این دستور متن انتخابی شما را با متنی که هم‌اکنون در Clipboard می‌باشد جا‌به‌جا خواهد نمود.

http  peterellisjones.com post 70523368919 cut-copy-paste-swap

Glean

در سرتاسر‍ وب، انبوهی از درس‌ها و مطالب آموزشی باورنکردنی وجود دارند؛ اما پیدا کردن همه آنها کار ساده‌ای نیست. این سایت به دانش‌آموزان کمک خواهد کرد تا بهترین محتواهای آموزشی را پیدا نمایند. روزانه صدها نفر از بهترین معلم‌ها، جدیدترین ویدیوهای آموزشی خود را در اینجا ارسال می‌کنند.  سایت Glean تمامی این ویدیوها را در ساختاری منظم و آموزشی طبقه‌بندی کرده و برچسب می‌زند و در نهایت آن‌ها را در قالب راهکارهایی تعاملی مانند پرسش و پاسخ یا تمرین‌های عملی، در اختیار کاربران می‌گذارد.

http  glean.co

Citymapper

این وب‌سایت یک نقشه تعاملی از شهرهای لندن، پاریس و نیویورک می‌باشد. با استفاده از آن می‌توان مسیر رسیدن از نقظه A به نقطه B را مشاهده کرد. این مسیر با اطلاعات دقیقی از روش‌های مختلف جا‌به‌جایی از جمله اتوبوس، قطار، مترو، دوچرخه و کشتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین این سایت برنامه مخصوصی را برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS در اختیار شما می‌گذارد تا در حین حرکت نیز به اطلاعات سفر خود دسترسی داشته باشید.

http  citymapper.com london superrouter

ConcertHotels

یک مسیر زمانی آنلاین از 100 سال ( سال 1900 تا 2000) که نمونه موسیقی هر 10 سال را به نمایش می‌گذارد. تنها کافی است بر روی ژانر موسیقی مورد نظر خود کلیک کرده و بلندگوهای رایانه‌تان را روشن کنید و به موسیقی پخش شده گوش فرا دهید. این نوار زمانی اغلب ژانرهای موسیقی از جمله پانک، راک، بلوز، سنتی، متال، و تجربی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

http  www.concerthotels.com 100-years-of-rock

ScanWritr

 آخرین مورد یک برند جدید در زمینه ابزارهای حرفه‌ای ولی با کاربری بسیار ساده برای تصویربرداری (Scan) اسناد و تبدیل آن‌ها به فرمت PDF است که به کاربرانش اجازه می‌دهد به اسکن اسناد و نوشتن بر روی آن‌ها بپردازند. فقط کافی است به آسانی کاغذ و یا برگه مورد نظر خود را اسکن کرده و سپس مشاهده کنید که برنامه بصورت خودکار لبه‌های آن را تشخیص داده و فضای خالی را حذف خواهد نمود؛ سپس آن را امضا کرده (اضافه کردن عنوان یا علامت یا امضایی خاص به صفحه)، به فایل PDF تبدیل نموده و آن را از طریق روش‌هایی مثل ایمیل، فاکس، شبکه‌های اجتماعی و... به مقصد مورد نظر ارسال می‌کند.

http  play.google.com store apps details idcom.vanaia.scanwritr

اگر وب‌سایت یا ابزار کاربردی می‌شناسید، آن را از طریق ایمیل webgard[at]zoomit.ir به ما معرفی کنید.

نظرات خود درباره این وب‌سایت‌ها و بخش «وب‌گرد» با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات