اپل در حال راه‌اندازی سیستم پرداخت مختص به خود است

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
اپل درصدد راه‌اندازی سیستم پرداخت مختص به خود است تا با استفاده از زیرساخت موجود، اکوسیستم خودد را ایزوله‌تر و در واقع مستقل‌تر از سایر سیستم‌های موجود نماید. این اقدام علاوه بر سهولت استفاده، در بردارنده‌ی امکانات دیگری نیز برای کاربران است. در ادامه با ما همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی اپل دارای زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی سیستم پرداخت مختص به خود است. همانطور که می‌دانید، این کمپانی شبکه‌ی گسترده‌ای از ابزار‌های تولیدی خود را دارا است که شامل انواع تبلت‌ها و تلفن‌های‌هوشمند است. همچنین وجود فروشگاهی قوی همچون آیتونز، راه را برای توسعه‌ی سیستم پرداختی اختصاصی برای اپل هموارتر می‌سازد. این اقدام اپل را به‌عنوان رقیب جدی سایر سیستم‌های پرداخت موجود قرار خواهد داد. یکی از این سیستم‌های پرداخت PayPal است که بسیار پیش‌تر از اپل، توسط کمپانی ebay خریداری شده و در خدمت این کمپانی قرار گرفته است. ebay با تصاحب PayPal خود را به‌عنوان یکی از کمپانی‌های موجود در این زمینه مطرح کرد که براساس نظر کارشناسان موسسه‌ی تحقیقاتی فارستر، حجم مبادلات مالی انجام شده توسط ابزار‌های قابل حمل را از 12.8 میلیارد دلار در سال 2012 به 90 میلیارد دلار در سال 2017 خواهند رساند.

ادی‌کیو، مسئول سرویس آیتونز و اپ‌استور کمپانی اپل است که مذاکراتی را با متخصصان برقراری سیستم‌های پرداخت انجام داده است تا مسیر را برای راه‌اندازی سیستم مختص به اپل هموارتر سازد. برخی شایعات حکایت از استفاده از تخصص جنیفر‌بیلی در این مورد دارد که یکی از متخصصان فعال در حوزه‌ی راه‌اندازی‌ سرویس‌های پرداخت است.

کارل‌ایکهان، یکی از سرمایه‌گذارانی است که سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری در اپل انجام داده است. وی بخشی از سهام کمپانی ebay را نیز از آن خود کرده است. وی با بکارگیری سیاست‌های مشابهی، درصدد بازپس‌گیری بخشی از سهام اپل به میزان 150 میلیارد دلار و بازگرداندن آن به کمپانی اپل است. این سرمایه‌گذار درخواست کرده است تا ebay کمپانی PayPal را به‌عنوان یک شرکت مستقل اداه کند.

کاربران ابزار‌های اپلی هم‌اکنون قادرند تا کتاب‌ها، فیلم‌های سینمایی و موزیک‌های مورد نظر خود را از طریق آیتونز خریداری کنند. همچنین می‌توان با استفاده از امکانات موجود خریدهایی داخل اپلیکیشن‌ها را نیز با استفاده از حساب‌های کاربری آیتونز انجام داد. اما نمی‌توان با استفاده از حساب‌کاربری آیتونز برخی ار کالاها را در فضای اینترنت خریداری کرد. برخی پیشنهاد‌ها حکایت از اختصاص یک کارت اعتباری فقط برای حساب‌کاربری اپل دارند، در حالی که برخی نیز استفاده از حس‌گر اثرانگشت را به‌منظور استفاده از آن به‌عنوان روش شناسایی منحصر به‌فردی برای خرید پیشنهاد داده‌اند.

دنی‌کرینگتون، تحلیل‌گر موسسه‌ی تحقیقاتی فارستر، در این مورد چنین اظهارنظر کرده است:

مطمئنا اپل در مورد سیستم پرداخت یکی از کمپانی‌های است که عملکرد مناسبی در این مورد نداشته است. این کمپانی زیرساخت‌های لازم برای پیاده‌سازی چنین سیستمی را دارد.

درصورتی که اپل وارد این حوزه گردد، با سرعت قابل ملاحظه‌ای پیش خواهد رفت. شاید ذکر آمارهای ثبت شده توسط این کمپانی در سال‌های اخیر، پتانسیل بالای اپل را برای موفقیت این سیستم روشن کند. اپل تا کنون 575 میلیون کاربر برای آیتونز، 375 میلیون دستگاه آیفون و 155 میلیون تبلت از زمان عرضه‌ی این محصول در سال 2010 داشته است. اپل یکبار در سال 2012 نیز به فکر راه‌اندازی چنین سیستمی بود که با ترس از مشکلات پیش آمده، از عواقب این حرکت احساس نگرانی کرده و حرکتی را در این راستا انجام نداد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات